آسانسور موتور گیربکس

آسانسور-موتور-گیربکس

اصلی ترین قطعه یک آسانسور موتور گیربکس آن است که کلیه عملیات بالابردن و پایین آوردن کابین را بر عهده دارد. نیرویی که لازم است تا کابین را جابجا کند توسط موتور آسانسور تامین می شود. اجزای دیگری نیز مانند فلکه گیربکس و ترمز الکتریکی نیز در این عملیات سهیم هستند. موتورهای گیربکسی در آسانسور به دلیل وجود هماهنگی بیشتر میان تولید توان و مصرف توان در بهینه ترین حالت ممکن مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو تهیه آسانسور موتور گیربکس برای کسانی که به کیفیت بالا اهمیت بیشتری می دهند مهمتر است.

پارس ایمن بالابر بهترین مرکز فروش آسانسور در ایران است که انواع آسانسور با برندهای مختلف را با موتور گیربکس به هم شهریان عزیز ارائه می کند. به منظور آشنایی بیشتر با آسانسور موتور گیربکس در این مقاله به بررسی آسانسور موتور گیربکس و قیمت موتور آسانسور و انواع برندها و تفاوت آنها با همدیگر می پردازیم. این مجموعه در زمینه تعمیر موتور آسانسور نیز فعالیت دارد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

عملکرد آسانسور موتور گیربکس چگونه است؟

برای تبیین عملکرد آسانسور موتور گیربکس در ابتدا باید تعریفی کامل از گیربکس ارائه دهیم و سپس به تاثیر آن در جهت استفاده در آسانسور ها بپردازیم. گیربکس اصطلاحا وسیله و ماشینی است که توان مکانیکی  انرژی حاصل از آن را به مصرف کننده و مرجع نیاز می رساند. گیربکس ها در واقع واسطه هایی هستندکه این انرژی ها و توان ها را در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت منتقل می کنند.

همواره میان موتوری که در حال چرخش است و دستگاهی که به این چرخش در جهت تامین نیروی مورد نیاز خود نیازمند است باید یک واسطه ای باشد که گیربکس ها این وظیفه را بر عهده دارند. استاندارد بودن و قابلیت انتقال نیروی تولید شده به مرکز مصرف اهمیت زیادی دارد. یک موتور گیربکس باید بتواند تمامی نیروی تولید شده را با هر مقداری به مصرف کننده انتقال دهد. مصرف کننده هم باید استعداد گرفتن نیرو و بکار بردن آن را به صورت گشتاور داشته باشد.

 

معرفی انواع موتور آسانسور

موتورهای آسانسور به طور کلی به دو دسته با گیربکس و بدون گیربکس تقسیم بندی می شوند. موتور آسانسور وظیفه کشیدن و رها سازی وزن کلی کابین را به عهده دارد که قسمتی از این حرکت ها از طریق کادر وزنه اعمال می شود. این همکاری کادر وزنه سبب می شود تا عملکردی شبیه به الاکلنگ اتفاق بیفتد و برای جابجایی کابین نیاز بیشتری به تامین انرژی از سوی موتور نباشد. برای توضیح بیشتر پیرامون معرفی انواع موتور آسانسور در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • موتور آسانسور گیربکس دار : آسانسور موتور گیربکس به دو دسته دو سرعته و تک سرعته تقسیم می شود که تفاوت این دو نوع در نحوه راه افتادن و استارت آسانسور و نحوه ایستادن و ترمز آن است.
  • موتور آسانسور بدون گیربکس : در این نوع از آسانسور ها نیروی موتور مستقیما به روتور فلکه متصل می شود و گیربکس واسط میان آنها نیست. برای آسانسور های پر سرعت این نوع از آسانسور ها پیشنهاد می شود چون با حذف گیربکس سرعت عملکرد آسانسور بیشتر می شود.
مطالعه کنید :  بررسی ابعاد آسانسور ها

 

جدول انتخاب موتور آسانسور

هر آسانسوری به منظور کاربرد استاندارد و عملکرد عالی برای مکان خاصی در نظر گرفته می شود. بالابر ها انواع مختلفی دارند که بر حسب مکانی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند ساختار و عملکرد آنها متفاوت است. مسلما آسانسوری که به منظور باربری تولید شده است با آسانسور نفر بر در سیستم اولیه دارای تغییراتی می باشد . بنابر این داشتن اطلاعات کافی پیرامون نحوه انتخاب آسانسور و دسترسی به جدول انتخاب موتور آسانسور می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

  • بهترین موتور برای آسانسور های تا 5 طبقه: حداقل 0.1 و حداکثر 0.5 متر بر ثانیه.
  • بهترین موتور برای ساختمان های 6 تا 8 طبقه: حداقل 0.6 و حداکثر 0.7 متر بر ثانیه.
  • بهترین موتور برای ساختمان های 9 تا 12 طبقه: حداقل 1 و حداکثر 1.5 متر بر ثانیه.
  • بهترین موتور برای ساختمان های 13 تا 20 طبقه: حداقل 1.6 و حداکثر 1.9 متر بر ثانیه.
  • بهترین موتور برای ساختمان های 21 تا 25 طبقه: حداقل 2 و حداکثر 2.4 متر بر ثانیه.
  • بهترین موتور برای ساختمان های 26 تا 30 طبقه: حداقل 2.5 و حداکثر 3 متر بر ثانیه.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

نحوه محاسبه توان مورد نیاز آسانسور برای انتخاب موتور گیربکس

به طور کلی سرعت هر آسانسور به جز در مواقعی که می ایستد و یا دوباره شروع به حرکت می کند یک سرعت ثابت و دائمی است. این سرعت دائمی را موتور تعیین می کند و نحوه محاسبه توان مورد نیاز آسانسور برای به حرکت در آمدن و تاثیر موتور گیربکس در آن عاملی مهم در جهت سرعت و کنترل این سرعت می باشد. به طور کلی فرمول استاندارد برای تعیین این توان و انتخاب صحیح موتور آسانسور ضرب سرعت دورانی در گشتاور خروجی است که توان را محاسبه می کند. پس از بدست آمدن توان بر حسب انواع موتور ها مهندسین اقدام به انتخاب بهترین موتور برای آسانسور می کنند .

مطالعه کنید :  نصب آسانسور در کرج

 

قیمت موتور آسانسور گربگسی

طبیعتا قیمت موتور آسانسور  و بقیه آسانسور ها با هم متفاوت می باشد. واردات موتور های آسانسور چند سالی است که در کشور ما رایج شده است. قیمت موتور آسانسور  نسبت به بقیه موتور های خارجی مناسب تر است و کیفیت آنها نیز با نمونه های مشابه برابری می کند. نصب این نوع از موتور ها نیز برای آسانسور راحت از موتورهای ایتالیایی است و نصابان علاقه بیشتری برای نصب این موتور ها دارند. برای اطلاع از قیمت موتور آسانسور  و قیمت موتور آسانسور جم ایتالیا می توانید با پارس ایمن بالابر تماس گرفته و نسبت به دریافت این قیمتها از بخش فروش آسانسور و تجهیزات جانبی اقدام کنید. انواع اطلاع رسانی های کارشناسان ما در پارس ایمن بالابر پیرامون موارد زیر می باشد:

  • قیمت موتور آسانسور سیتور
  • قیمت موتور آسانسور ترکیه ای
  • قیمت موتور آسانسور جم ایتالیا به روز
  • انواع لیست قیمت موتور آسانسور گیربکس دار
  • لیست قیمت موتور آسانسور بدون گیربکس

 

انواع برند آسانسور موتور گیربکس چیست؟

آسانسور های موتور گیربکس دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ نحوه عملکرد تفاوتهایی با هم دارند. همچنین وجود برندهای متفاوت و متنوع نیز سبب شده است بازار موتور آسانسور نسبت به قبل رونق و تنوع بیشتری داشته باشد. از انواع برندهای برتر موتور آسانسور در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور ساسی ایرانی
  • موتور آسانسور ایتال
  • موتور آکار ترک
  • موتور گیربکس آسانسور بهران
  • موتور گیربکس آسانسور سیتور
  • موتور گیربکس آسانسور یاران
  • موتور گیربکس آسانسور ایتالیا
  • موتور گیربکس آسانسور شیندلر
  • موتور گیربکس آسانسور مونتاناری

پارس ایمن بالابر بهترین مرکز فروش آسانسور و بالابر است که تمامی برندها و انواع موتور گیربکس آسانسور را با بهترین قیمت و ضمانت کیفیت آن در اختیار مشتریان و کارفرمایان عزیز قرار می دهد. پشتیبانی های گسترده این شرکت سبب شده است تا کلیه مهندسین و عوامل تامین تجهیزات ساختمانی پارس ایمن بالابر را بهترین مرجع برای تامین تجهیزات آسانسوری و بالابری بشناسند .

مطالعه کنید :  بالابر کارخانه ای

 

موتور آسانسور بدون گیربکس چیست؟

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد موتور آسانسور بدون گیربکس با اعمال نیروی موتور به صورت مستقیم بر روی روتور ها سبب جلوگیری از اتلاف انرژی و سرعت بخشیدن به جریان حمل و نقل کابین می شود. به این نوع از موتورها با تاثیر مستقیم گیرلس می گویند. گیرلس ها اساسا سیستم ساده تری نسبت به موتورهای گیربکس دار دارند و برای شرایطی با ترافیک بالا بسیار کار آمد و مناسب می باشند.

 

تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس

آسانسور موتور گیربکس تفاوت هایی با آسانسور موتور گیرلس دارد که این تفاوت ها مربوط به راندمان و نحوه سرویس و نگهداری آسانسور می باشد. به طور کلی می توان گفت مهمترین تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس در مصرف برق و تولید انرژی است . همچنین تفاوت های دیگری نیز در شکل ظاهری و ایجاد صدا و نصب این موتور ها وجود دارد. انواع موتورهای گیرلس شامل آهنربای دائمی و با ولتاژ ها و فرکانس های متغیر می باشد. در این نوع از موتورها تولیدات داخلی کشور خودمان از لحاظ کیفی در سطح بالاتری نسبت به موتورهای وارداتی خارجی دارد و همین امر سبب شده است تا بازار این نوع موتور ها بیش از پیش رونق بگیرد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

 پارس ایمن بالابر بهترین ارائه دهنده انواع آسانسور موتور گیربکس 

در شرکت پارس ایمن بالابر تمامی انواع موتورهای آسانسور و آسانسور موتور گیربکس با بهترین کیفیت و ضمانت کارایی و اصالت در اختیار مشتریان گرامی قرار داده می شود. همچنین کلیه مراحل تهیه و نصب و سرویس و تعمیر آسانسور از جمله خدمات دیگر این شرکت می باشد. ارائه ی انواع مشاوره ها و بررسی ساختمانی که در آن باید آسانسور و بالابر نصب شود نیز از دیگر خدمات این مجموعه می باشد. انتخاب صحیح آسانسور مناسب ساختمان خود و تامین قطعات و تجهیزات آن را به پارس ایمن بالابر بهترین مرکز فروش آسانسور بسپارید و برای یک عمر آسوده شوید.

4.2/5 - (14 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.