دلایل لرزش کابین آسانسور

دلایل-لرزش-کابین-آسانسور

از جمله دلایل لرزش کابین آسانسور می توان به چندین مورد شایع اشاره کرد که با سرویس به موقع و اصولی این لرزش ها از بین می روند. در برخی از موارد اندازه ریل آسانسور می تواند علت لرزش کابین آسانسور باشد و یا نصب نادرست ریل ها علت صدای کوبیدن آسانسور در طبقات آخر باشد. به طور کلی استفاده از ریل های بزرگ می تواند آسانسور بی صدا تری را برای شما ایجاد کند.

تعمیر و سرویس به موقع آسانسور ها از خرابی و صدای آسانسور در طبقه آخر تا حد زیادی جلوگیری می کند. داشتن یک آسانسور بی صدا می تواند دغدغه ی افرادی باشد که در یک مجتمع ساکن هستند . پارس ایمن بالابر بهترین مرکز ارائه دهنده انواع آسانسورهای با کیفیت در ایران است که با فروش و نصب و راه اندازی بهترین آسانسور های روز دنیا آرامش و سکوت در راهرو ها باعث انتقال آن در روحیه افراد می شود. برای شناختن مهمترین دلایل لرزش کابین آسانسور در ادامه با ما همراه باشید.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

علت لرزش کابین آسانسور چیست؟

شاید برای همه کسانی که از آسانسور برای مدت طولانی استفاده می کنند این تجربه پیش آمده باشد که زمانی که درون آن هستند صداهایی را بشنوند. حتی گاهی آنقدر صدای آسانسور در هنگام شروع به حرکت و یا ایستادن زیاد است که آسایش را از ساکنین طبقات مختلف سلب می کند. از مهمترین دلایل لرزش کابین آسانسور موارد زیر می باشد:

  • عدم نصب صحیح ریل های آسانسور
  • عدم نصب صحیح کابین آسانسور
  • عدم رعایت اصول در جنس بدنه آسانسور
  • عدم انطباق کابین با ریل ها
  • وجود فاصله میان ریل و کفشک

 

عدم نصب صحیح ریل های آسانسور : وجود اشکال در نصب آسانسور و ریل های آن یکی از دلایل لرزش کابین آسانسور می باشد. همچنین نصب نادرست شاقول کاری ریل و یا فاصله بیش از حد دو ریل می تواند علت لرزش کابین آسانسور باشد. ذکر این نکته نیز مفید است که اگر فاصله میان ریل ها کم باشد نیز باعث ایجاد لرزش و صدا در آسانسور می شود.

عدم نصب صحیح کابین آسانسور : نصب صحیح آسانسور باعث جلوگیری از هر گونه صدا و لرزشی در آن می شود. رعایت کردن تمامی استاندارد های لازم و بهره گیری از لوازم و تجهیزات اصولی و مفید باعث می شود کلیه دلایل لرزش کابین آسانسور بعد از نصب اصلاح شود.

مطالعه کنید :  آسانسور خانگی دو نفره، قیمت و ابعاد آن

عدم رعایت اصول در جنس بدنه آسانسور : آسانسور هایی که دارای بدنه نازکتری نسبت به بقیه آسانسور ها هستند صداهای خارج از کابین را به درون انتقال می دهند . همچنین بدنه نازکتر سبب لرزش و انعطاف بیشتر می شود.

عدم انطباق کابین با ریل ها : وجود فاصله و یا کم بودن فضای میان دو ریل نیز یکی از دلایل لرزش کابین آسانسور است. همچنین سایز نبودن ریل ها با کابین نیز می تواند باعث ایجاد تکان و صدا در آسانسور ها شود. تجربه ثابت کرده است که استفاده از ریلهای بزرگ تر می تواند صدا و لرزش کمتری در کابین آسانسور ایجاد کند.

وجود فاصله میان ریل و کفشک : اگر در هر صورتی میان ریل و کفشک فاصله ایجاد شود کابین آسانسور لق می شود و در حین حرکت لرزش ایجاد می کند. فاصله ها سبب حرکت کابین به اطراف خود به صورت افقی می شود و لرزش کابین را باعث می شود.

 

شایع ترین علت لرزش کابین آسانسور چیست؟

لرزش کابین آسانسور علتهای متفاوتی دارد که بر حسب نوع آن عیب آن مشخص می شود. لرزش عمودی و افقی از جمله شایع ترین لرزش کابین آسانسور می باشد که دلایل مختلفی دارد. در زیر به صورت تیتر وار به بررسی شایع ترین علت لرزش کابین آسانسور می پردازیم:

  • وجود اشکال در فلکه کشش و هرزگرد روی دیواره
  • وجود خرابی در موتور آسانسور
  • وجود اشکال در درایوها
  • خراب شدن سیم بکسل آسانسور
  • عدم بالانس متناسب میان هرزگرد و کشش
  • برخورد کابین با جداره ها

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

علت صدای کوبیدن آسانسور در طبقات و لرزش آن چیست؟

در برخی از موارد ایجاد صدا و لرزش در کابین آسانسور به علت نبودن تنظیمات لازم در قسمت درب ها می باشد. اگر دربها به صورت صحیح نسب نشده باشند و هم تراز هم نباشند در حین حرکت کابین به لبه های آن برخورد می کند و باعث ایجاد لرزش و صدا می شود. از دیگر دلایل لرزش کابین آسانسور کثیف بودن ریل و کفشک ها می باشد.

با نحوه صحیح سرویس آسانسور می توان از بوجود آمدن صداها و لرزش های ناشی از غبارگیری و کثیف بودن آن جلوگیری کرد. اگر کفشک ها نیز دچار خرابی شوند سبب ایجاد لرزش و صدا می شوند. تعمیرات آسانسور به موقع باعث جلوگیری از گسترش خرابی ها به برخی دیگر از قطعات آسانسور می شود. تجربه ثابت کرده است که با نظافت به موقع و گردگیری اصولی تمامی قسمتهای آسانسور می توان تا میزان پنجاه درصد از صدا و لرزش آن جلوگیری کرد.

مطالعه کنید :  بررسی ابعاد آسانسور ها

 

آسانسور بی صدا و بدون لرزش

برای داشتن آسانسور بی صدا و بدون لرزش باید یک سری پارامترهای اساسی را در زمان انتخاب و نصب آن در نظر داشته باشید. یکی از این نکات انتخاب صحیح و درست آسانسوری است که می خواهیم برای یک مکان با اندازه های مشخص انتخاب کنیم. استفاده از آسانسورهای کوچک در فضایی که برای یک آسانسور بزرگتر درنظر گرفته شده سبب لرزش و صدا می شود. همچنین چرب کردن و از خشکی خارج کردن ریل ها سبب سهولت در حرکت تسمه ها می شود و صداها و لرزش ها را از بین می برد.

پارس ایمن بالابر با ارائه بهترین مشاوره در جهت انتخاب و نصب آسانسور بهترین مجری و مرجع معتبر در این زمینه می باشد. فروش و نصب کلیه آسانسورها در مدلها و برندهای معتبر و همچنین ارائه ی خدمات سرویس و راه اندازی آن و گارانتی تمامی قسمت ها و موتور آسانسور خدماتی است که می توانید با آسودگی خیال از پارس ایمن بالابر بخواهید. آسانسور بی صدا و بدون لرزش را از ما بخواهید.

 

صدای آسانسور در طبقه آخر به چه علتی است؟

در برخی از موارد استفاده از تابلو فرمان تک سرعته در جهت کاهش لرزش و صدای آسانسور در طبقه آخر راه حلی مناسب است. همچنین استفاده از دیواره های استاندارد برای جلوگیری از انتقال صدا و لرزش آسانسور در آخرین طبقه می تواند موثر واقع شود. با استفاده از تابلو دو سرعته استارت آسانسور به صورت ناگهانی اتفاق می افتد و همین علت ایجاد لرزش و صدای آسانسور در طبقه آخر می شود.

بررسی کلیه این موارد قبل از انتخاب و نصب آسانسور سبب می شود تا کلیه لرزش ها و صدا ها بعد از راه اندازی آسانسور مرتفع شود. استفاده از تجهیزات غیر استاندارد از مهمترین دلایل لرزش کابین آسانسور می باشد. مشاوران ما در پارس ایمن بالابر آماده خدمت رسانی های گسترده پیرامون مشاوره رایگان برای انتخاب و خرید و نصب بهترین آسانسور برای محل مورد نظر شما می باشند.

مطالعه کنید :  معرفی انواع درب کابین آسانسور

 

سوهان ریل اسانسور چیست؟

استفاده از انواع وسیله ها برای جرم گیری و برطرف کردن هر گونه خش و گرد و غبار از روی ریل اسانسور کاربرد زیادی دارد. یکی از این وسیله ها سوهان می باشد که با استفاده از آن زدودن زنگ و گرد و غبار را از سطح ریل ها انجام می دهند. سمباده و سوهاین ریل اسانسور در جنس های مختلف و با اندازه های متفاوتی وجود دارد. پس از انجام مراحل سوهان ریل اسانسور می توان سطح آن را با روغن های مخصوص چرب کرد تا مانع از زنگ زدگی شود و لغزش بیشتری در هنگام حرکت ایجاد کند.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

یک آسانسور با کیفیت شامل چه ویژگی هایی است؟

برای انتخاب یک آسانسور با کیفیت باید به یک سری از عواملی که در هر مجتمع و ساختمانی متغیر هستند حتما دقت کرد. عواملی مانند جمعیت آن مجتمع و تعداد افرادی که قرار است به صورت مرتب و روزانه از آن استفاده کنند. همچنین مطابقت کیفیت و وزن کابین آسانسور با تسمه ها و ریل ها سبب طولانی تر شدن عمر آن می شود. نصب صحیح و اصولی نیز می تواند تا حد زیادی در بالابردن کیفیت یک آسانسور موثر باشد تا آن جایی که متخصصان عقیده دارند نصب اصولی و استاندارد می تواند تضمین کننده بهترین کیفیت و عمر طولانی حتی در آسانسور با کیفیت متوسط شود.

 

پارس ایمن بالابر بهترین ارائه دهنده انواع آسانسور 

انتخاب بهترین آسانسور و پوشش دهی های گسترده و سرویس کاری های منظم از جمله انتظاراتی است که کارفرمایان محترم از یک مرکز فروش تجهیزات ساختمانی انتظار دارند. پارس ایمن بالابر بهترین ارائه دهنده انواع آسانسور و بالابر در ایران می باشد که با خدمت رسانی های سریع و انجام استاندارد ترین مراحل فروش آسانسور و نصب آن توانسته است عنوان بهترین فروشنده آسانسور را از نظر مشتریان گرامی به خود اختصاص دهد. با انتخاب پارس ایمن بالابر می توانید تمامی خدمات پیرامون انتخاب و نصب آسانسور را تحت نظر کارشناس خبره و ماهر در این زمینه دریافت کرده و برای چندین سال از انتخاب خود کمال رضایت و آسودگی را داشته باشید.

1.9/5 - (36 امتیاز)

۷ دیدگاه

  • سلام کابین آسانسور ما میلرزه و چند نفر اومدن گفتن ایراد از بلبرینگ موتوره، در صورتی که توی مقاله شما این ذکر نشده! آیا سرویس کارها دروغ گفتن؟؟؟

  • درود بر شما.آسانسور ما برای چهار طبقه و پارکینگ است.به تازگی در طبقات سو و چهارم موقع بالا رفتن شروع به لرزش می‌کنه ولی در طبقات پایین خبری از لرزش نیست..هر کی هم میاد یه عیب جدید می‌زاره.

  • با سلام
    ساختمان ما یازده طبقه است.
    در اکثر موارد ضمن حرکت از بالا به پایین فقط درحال عبوراز طبقات ۳و۲ و۱ لرزش شدید واضطراب اوری ایجاد میکند.
    البته بعضی مواقع نرمال ویا کم لرزش است.
    تعمیر کار میگوید هوا سرد شده بلبرینگ ها خشک شدن وباعث لرزش میشوند. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    • با سلام ضمن تشکر وسپاس اسانسور جکی ما چهار تا ایستگاه داره اما سرعتش خیلی کمه.براساس شناسنامه اسانسور سرعتش چهاردهم متر برثانیه است که برای سه طبقه که ۹ متره باید در حدود ۲۲ثانیه طول بکشه اما ۳۴ثانیه زمان می بره تا به طبقه سوم برسه.ایا امکان راهنمایی ویامعرفی کارشناس برای سایر استانها داریید.سپاس

  • سلام آسانسور ما شش ایستگاه دارد موقع بالا رفتن در طبقات دو ،سه و چهار لرزش دارد سرویس کار کفشکهایش را تعویض کرد بازم لرزش قطع نشد مشکل از چیست با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.