نحوه سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس-و-نگهداری-آسانسور

آسانسور ها از مهم ترین و کاربردی ترین اجزاء ساختمان به شمار می روند. نقش آن ها در راحتی و بهره وری آسان بسیار کلیدی است. نحوه سرویس و نگهداری  آسانسور می تواند در تولید هزینه ها و کارکرد های این وسیله ی کلیدی موثر باشد. با سرویس آسانسور به راحتی می توانید مشکلات احتمالی را حل کرده و کارکرد دستگاه را بازیابی کنید. همچنین با نگهداری صحیح این وسیله، صدمات را به حداقل رسانده و همیشه آن را در بهترین حالت نگهداری خواهید کرد. در ادامه به بررسی چگونگی سرویس و نگهداری آسانسور می پردازیم.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور

نگهداری آسانسور شما ، چه در یک آسمان خراش اداری شرکتی و چه در آپارتمان ، برای تمدید طول عمر واحد و ایمن نگه داشتن مسافران بسیار مهم است. نگهداری منظم بخشی از مسئولیت شما به عنوان مدیر املاک یا مالک است که توسط شهر یا شهر محلی شما موظف است. برای نگهداری و تعمیر منظم آسانسور از یک حرفه ای استخدام کنید ، اما قبل از انجام این کار ، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

تا زمانی که آسانسور ها در شرایط مناسبی نگه داشته شوند ، آسانسورهای به ارائه خدمات ایمن و مطمئن برای مسافران خود ادامه  می دهند. با این حال ، همه افراد آنطور که باید تعمیر و نگهداری آسانسور را در اولویت قرار نمی دهند. به همین دلیل عدم مراقبت صحیح یکی از دلایل عمده حوادث ناشی از این تجهیزات است. سرویس و نگهداری آسانسور در تهران و تمامی نقاط توسط تیم پارس ایمن  بالابر انجام می شود. این مجموعه با کادری مجرب آماده ی ارائه ی انواع خدمات در حوزه ی نصب آسانسور ، سرویس و تعمیر آسانسور آماده است. اگر به یک سرویسکار آسانسور حرفه ای نیاز داشتید، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

 

 

نکات مهم در سرویس و نگهداری آسانسور 

تغییر ناگهانی ولتاژ برق: ممکن است بصورت ناگهانی ولتاژبرق قطع و وصل شود و این نکته کارکرد آسانسور را با مشکل رو به رو می کند. برای حل این مشکل باید به یک تعمیرکار آسانسور حرفه ای مراجعه کنید.

 

استفاده بیش از ظرفیت دستگاه: هر آسانسور مقدار معینی وزن و یا افراد را جا به جا می کند. زمانی که این عدد بیشتر شود، عملکرد آن مختل می شود. مسافر زیاد، فشار آوردن به درب های دستگاه، فرسوده شدن قطعات، کیفیت پایین اجزاء به کار رفته در آن و باربری با آسانسور چنین صدماتی را به بار خواهد آورد.

 

خرابی سیستم و اتصالات دستگاه: آسانسور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است اتصالات آن و یا بخش های مکانیکی از کار بیافتند. این می تواند به خطر خرابی قطعات و یا استفاده ی نادرست از آن باشد. در هر حال تشخیص مشکل و حل آن باید توسط تعمیرکار آسانسور انجام شود. برای ایم کار مجموعه ای کمک بخواهید که در این زمینه فعالیت دارد زیرا استفاده از افراد بی تجربه باعث بیشتر شدن هزینه ها و بزرگ شدن مشکل خواهد شد.

مطالعه کنید :  آسانسور خانگی دو نفره، قیمت و ابعاد آن

 

انجام بازرسی های روزانه: این مورد را با سیاهه های مربوط به روزانه آسانسور خود مطابقت دهید ، و هرگز این کار را فراموش نخواهید کرد! هنگام بازرسی از آسانسور خود ، اطمینان حاصل کنید که هیچ خرابکاری و همه چیز در شرایط عادی کار نیست. حتی کوچکترین تغییرات را رعایت کنید تا از هر الگویی چشم خود را دور نگه دارید.

 

 بررسی تجهیزات نادرست: لامپ ها و برخی تجهیزات ممکن است به مرور زمان خراب شوند و نیاز به تعویض داشته باشند. استفاده از قطعات آسانسور  نامرغوب به آساسور لطمه خواهد زد. بهتر است از قطعات استاندارد و با کیفیت برای سرویس و تعمیر آسانسورتان استفاده کنید.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

استفاده از تمیز کننده های صنعتی ، مکانیسم های داخلی آسانسور در هنگام استفاده از ماده غیرمنتظره یا خشن مستعد خوردگی است. پاک کننده های قوی صنعتی می توانند باعث خوردگی شوند و منجر به خرابی مکانیکی داخلی شوند. بهتر است از استفاده از پاک کننده ها در آسانسورها به طور کامل خودداری کنید ، مگر اینکه تمیز کننده پیشنهادی از پیمانکار آسانسور خود برای استفاده داشته باشید. خدمات تعمیر آسانسور خود را دریافت کنید تا در مورد هر تمیزکننده مورد استفاده ، به شما اجازه ی این کار را بدهد.


بررسی سالم بودن اتاقک آسانسور :
 علاوه بر چک کردن قطعات مختلف و مهم آسانسور، اتاقک آن نیز باید موردبررسی قرار بگیرد.  بخشی از تعمیر و نگهداری به معنای اطمینان از قفل و قفل اتاق دستگاه آسانسور است ، بنابراین هیچ کس بدون مجوز نمی تواند به این قسمت دسترسی پیدا کند. مطمعن شوید  اتاق از نور کافی برخوردار است و از اتاق برای ذخیره سازی استفاده نمی شود . در این صورت خطر آتش سوزی در کمین خواهد بود.

 

اطمینان از کارکرد درست همه بخش ها : در سرویس آسانسور تمامی بخش ها و عملکرد های دستگاه ار جمله چراغ گودال یا چراغ بالا شکسته شده است یا نه ، قسمت بالای ماشین تمیز باشد ، گودال آسانسورخالی از آب یا زباله باشد ، دستگاه معکوس کردن درب به درستی کار  میکند؟ ، سرویس آتش نشانی ناقص است ، چراغ اضطراری کار نمی کند ، اندازه گیری کابل مطابقت ندارد و محدود کننده درب از بین رفته است و تمامی مشکلات احتمالی دیگر باید بررسی شوند.

در صورت بروز هریک از موارد گفته شده، مشکل حل می شود و دستگاه به حالت سابق خود باز می گردد. البته شایان توجه است که این عملیات باید به موقع و توسط تعمیرکار آسانسور حرفه ای انجام شود. نحوه سرویس آسانسور اهمیت ویژه ای دارد و هرگونه اقدام نادرست سبب بدتر شدن مشکل می شود.

مطالعه کنید :  چگونه آهنگ آسانسور را عوض کنیم؟

 حتما بخوانید:  خرید آسانسور برای ساختمان

سرویس منظم آسانسور

فعال باشید مانند تقریباً در هر جنبه مدیریت امکانات ، یکی از مهمترین اقدامات در جهت نگه داشتن آسانسور در شرایط برتر ، بازرسی منظم از آنها است. بسیاری از مردم متوجه نیستند که نگهداری آسانسور الزامی نیست. تنها عمل اجباری این است که یک بازرس بیمه باید هر شش ماه یک بار سیستم آسانسور را بررسی کند تا صاحبان آنها به صورت قانونی تحت پوشش قرار گیرند. این حداقل کارهایی است که باید انجام شود اما تمرین توصیه شده این است که سیستم آسانسور هر ماه سرویس دهی شود. آسانسورهای غافل شده می توانند در حالی که منتظر تعمیر هستند با تاخیر طولانی همراه باشند ، منجر به پیری زودرس شوند ، هزینه های مالی هنگفتی ایجاد کنند و بدتر از این ، هم برای مسافران و هم برای پرسنل خدماتی به خطر تبدیل شوند.

 

برنامه ریزی تعمیر و نگهداری آسانسور 

هر فرد برای کاهش خرابی ها و نگهداری صحیح از آسانسور خود باید طبق یک برنامه ریی مداوم عمل کند. این مسئله مواردی از قبیل اوج سیستم آسانسور ، تاریخ غیرممکن برای سرویس و غیره را در نظر می گیرد. همچنین باید یک طرح بسیج برای پوشش هرگونه ارزیابی ریسک ، اظهارات روش و روشهای بهداشتی و ایمنی در رابطه با نگهداری آسانسور تهیه شود.

سن سیستم آسانسور و اندازه ساختمان هر دو عواملی هستند که هنگام برنامه ریزی برای نگهداری باید مورد توجه قرار گیرند ، زیرا سیستم های قدیمی تر که دارای کف بیشتری برای پوشش هستند ممکن است نیاز به یک سرویس کاملتر داشته باشند که این امر به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین ، میزان استفاده از آسانسور ممکن است بدان معنی باشد که سیستم سریعتر می پوشد ، بنابراین نیاز به بحث در مورد میزان استفاده پیش بینی شده آسانسور با ارائه دهنده خدمات است. این مهم است که یک مدیر امکانات بتواند به ارائه دهنده خدمات آسانسور تکیه کند و به طور ضمنی به آن اعتماد کند. برای اطمینان از اینکه پیمانکار خدمات و پشتیبانی عالی در حال انجام را ارائه می دهد ، باید همکاری شایانی انجام شود.

 

 نکاتی در جهت نحوه سرویس و نگهداری آسانسور  

  • آسانسور برای حمل آدم هاست نه وسایل. وسیله ها را با آسانسور جا به جا نکنید زیرا این کار به آن صدمه می زند. .
  •  هوای آزاد به خاطر باز و بسته شدن دائمی درب ها ی آسنسور همیشه در جریان است. از فن تنها در موارد ضروری استفاده کنید زیرا روشن بودن دائم فن و چراغ آسانسور آن را مستهلک می کند.
  • شاسی را مکررا فشار ندهید. فشار دادن دائم دکمه فرقی در زمان آمدن آسانسور نخواهد داشت. فشار دادن مداوم دکمه در صورتی که نیاز به این کار نیست، این اقدام  عمر مفید و کارکرد بهینه ی آن را کاهش می دهد.
  • به اندازه ی ظرفیت سوار شوید و از فشار آوردن به آسانسور و تکان دادن کابین آن خودداری کنید.
مطالعه کنید :  همه چیز درباره نحوه کار آسانسورها

نوسازی آسانسور : مدرن سازی سیستم آسانسور باعث می شود آسانسور سریعتر با یک سواری نرم تر انجام شود ، هزینه های کلی را کاهش داده و یک آسانسور را مطمئن تر و کمتر در معرض خرابی قرار دهد. به عنوان مثال ، فناوری تصویربرداری حرارتی جدید ، مهندسان این امکان را برای یافتن ، عیب یابی و رفع مشکلات قریب الوقوع برای جلوگیری از خاموش شدن هزینه ها در اختیار مهندسان قرار می دهد.

علاوه بر این ، چندین پیشرفت تکنولوژیکی وجود دارد که می تواند مصرف انرژی یک سیستم آسانسور را به میزان چشمگیری کاهش دهد. این بسیار مهم است که ارائه دهندگان خدمات به مشتریان در مورد تغییر قوانین زیست محیطی اطلاع دهند و مشاوره ای در مورد نوآوری محصول و فناوری های کارآمد در محیط زیست در طول مدت قرارداد خود ارائه دهند.

 

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور

قیمت سرویس آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد، شما عزیزان جهت کسب اطلاع از هزینه های سرویس  و قیمت آسانسور  از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

سرویس و نگهداری آسانسور غرب تهران

ردیابی هر چند وقت یکبار برای مشکلات فراخوانده می شود و میزان استفاده از آن یک روش مفید برای تشخیص هرگونه مشکل است. سرویس و تعمیر آسانسور شما می تواند به راحتی به این گزارش مراجعه کند تا سریعتر به محلول برسید ، و شما بدون بهره برداری از آسانسور در ساختمان خود گرفتار نمی شوید. همچنین می توانید الگوهای عود تکراری ، مانند مشکلی که در زمان استفاده اوج و صداهای عجیب و غریب ممکن است در زمان های معمولی روز ظاهر شوند را پیدا کنید. کسانی که ساکن غرب هستند می توانند جهت سرویس آسانسور خود با ما تماس بگیرند.

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

آشنایی با نحوه سرویس و نگهداری آسانسور به شما کمک می کند تا از خراب شدن آسانسورتان جلوگیری کنید و اگر اشکال کوچکی هم پیش آمد به سادگی قادر به برطرف کردن آن باشید. فراموش نکنید که سرویس و نگهداری آسانسور یکی از مهم ترین راه ها ی نگهداری از آن می باشد. برای سرویس آسانسور های خود می توانید به شرکت آسانسور ، پارس ایمن بالابر اعتماد کنید. این مجموعه در زمینه نصب و راه اندازی انواع هوم لیفت نیز فعالیت داره و با تعمیرکاران و مهندسین کاربلد و حرفه ای آماده ی خدمت رسانی به مشترین عزیز می باشد. این مجموعه آمادگی ارائه خدمات به تمام نقاط تهران را دارد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

4.5/5 - (8 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.