اطلاعات جالبی که در مورد آسانسور برج میلاد نمیدانستید!


اطلاعات جالبی که در مورد آسانسور برج میلاد نمیدانستید!

برج میلاد با 435 متر ارتفاع به بلند‌ترین برج در ایران تبدیل شده است. این برج از نظر ارتفاع، جایگاه ششم را در جهان دارد. این سازه مرتفع دارای 1693 پله است. برج میلاد اسانسورهایی با وسعت زیاد دارد. آسانسور های این برج از اصلی ترین جاذبه ها به شمار می اید برای همین قصد داریم به بررسی نکات جالب درباره آسانسور برج میلاد تهران بپردازیم.

مشخصات فنی آسانسور برج میلاد

آسانسور برج میلاد

  • برج میلاد دارای 6 آسانسور است که می توانند وزن بین 2000 تا 4000 کیلوگرم را تحمل کنند.
  • وزنه تعادلی آسانسور از مهم ترین اجزای ساخت آسانسور برج میلاد است که نقش به سزای در حفظ تعادل آسانسور برعهده دارد.
  • اتصال لابی برج به گنبد آسمان اصلی ترین وظیفه آسانسور برج میلاد است
  • آسانسور برج میلاد از تکنولوژی پیشرفته برخوردار است که مجهز به موتورهای فوق قوی با درایوهای پیشرفته می باشد.
  • از آسانسورهای برج میلاد دو آسانسور تا قله برج می روند و ظرفیت آن ها 1000 کیلوگرم می باشد
  • موتورخانه در آسانسور برج میلاد به جای نوک سازه در انتهای چاه آسانسور و در عمیق‌ترین قسمت قرار گرفته است.

سرعت آسانسور برج میلاد

آسانسورهای برج میلاد با سرعت 7 متر بر ثانیه افراد را به طبقات بالا و پایین انتقال می دهند. این آسانسورها مسیر 297 متری را طی می کنند. برای این مسیر طولانی از سیستم زنجیر جبران استفاده شده است و شتاب آسانسور برج میلاد به نحوی است که مسافران در حین حرکت متوجه لرزش و تکان نمی‌ شوند. سرعت و شتاب آسانسورهای برج میلاد ترس و دلهره ‌ای را ایجاد نمی کنند و مسافران می توانند با خیال راحت در بین طبقات جابه‌جا می‌شوند

یک نکته درباره سرعت بالا آسانسور برج میلاد این است که در آسانسورهایی با سرعت بالا سرو صدا و افزایش فشار هوا وجود دارد. برای همین از سیستم شیارهای U شکل استفاده می کنند البته برای افزایش میزان اصطحکاک کلیه سیم بکس بندی شده و به صورت مضاعفی پیچش ‌ها افزایش یافته است. پارس ایمن الکترونیک ارائه دهنده با کیفیت ترین آسانسورها و بالابرها می باشد و برای دریافت قیمت آسانسور میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

مطالعه کنید :  هزینه ساخت و نصب بالابر

ظرفیت کابین آسانسور برج میلاد

روزانه مسافران زیادی از اسانسور برج میلاد استفاده می کنند برای همین بایستی ظرفیت کابین اسانسور زیاد باشد. این آسانسور توانایی حمل 12 تا 25 مسافر را در هر نوبت دارد.

البته به دلیل ترافیک بالای ساختمان برج میلاد و توریست پذیر بودن آن بایستی حتما ظرفیت همه اسانسورها بالا باشد. یکی از اصلی ترین نکات این است که بررسی دوره ای از کابین آسانسور برج میلاد جز ملزومات به شمار می رود تا هیچ خطری جان مسافران را تهدید نکند.

انواع اسانسور برج میلاد

برج میلاد و آسانسورها

این برج شامل سه نوع آسانسور می باشد که شامل موارد زیر می شود:

1- آسانسور بخش پایینی یا بخش لابی

  • آسانسور های بخش پایینی یا بخش لابی 4 عدد هستند که با سرعت 1.6 متر بر ثانی در هر طول مسیر 27 متر حرکت می کنند.
  • تحمل وزنی این آسانسورها معادل با 1600 کیلوگرم است.

2- آسانسور های قسمت میانی

قسمت میانی برج میلاد 6 آسانسور دارد که به شکل دوتایی هستند.

  • آسانسور شیندلر 700 با سرعت 7 متر بر ثانیه در طول مسیر 302 متر حرکت می کند و ظرفیت آن 1850 کیلوگرم است.
  • آسانسور شیندلر 700 با سرعت 7 متر بر ثانیه و ظرفیت آن 4000 کیلوگرم است که طول مسیر 296 متر را طی می کند.
  • آسانسور شیندلر 700 با سرعت 7 متر بر ثانیه در طول مسیر 296 متر حرکت می کند و تحمل وزن 1850کیلوگرم را دارد.
  • آسانسور شیندلر 700 دارای سرعت 7 متر بر ثانیه و ظرفیت آن 1850 کیلوگرم که قادر است با این سرعت طول مسیر 292 متر را طی کند.

3- اسانسورهای بخش بالایی یا نوک برج

  • هر دو اسانسور نوک برج با تحمل 1600 کیلوگرم با سرعت 1.6 متر بر ثانیه که می تواند در طول مسیر 27 متر حرکت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با آسانسور هیدرولیک با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

تفاوت آسانسور برج میلاد با آسانسور‌های معمولی

کابین آسانسور برج میلاد از نوع شیشه ای و بسیار شیک طراحی شده است اما فرق هایی زیادی بین اسانسور برج میلاد و آسانسورهای معمولی وجود دارد.

  • به دلیل ظاهر شیشه ای برج میلاد مسافران می توانند هنگام استفاده از آن با دیدن مناظر اطراف لذت ببرند.
  • موتور آسانسور برج میلاد در عمیق‌ترین بخش چاه آسانسور قرار گرفته است.
  • دو آسانسور برج میلاد تا قله برج بالا می روند.
  • سرعت بالا و امکان جابجایی افراد در کمترین زمان ممکن این آسانسور را از آسانسورهای معمولی متمایز کرده است.
  • قابلیت تنظیم سرعت آسانسور توسط درایو فراهم و سایر تنظیمات درون تابلو فرمان انجام شده است.
مطالعه کنید :  فروش آسانسور در انواع مدل ها

درباره سازه آسانسور برج میلاد

همه چیز در رابطه با اسانسور برج میلاد

  • در سیستم کانورتر آسانسور، برق در حالت ژنراتور تولید می شود و سیستم ترمز موتور آسانسور برج میلاد نیروی خود را برای باز نگه داشتن فک ترمز از فشار روغن تامین می کند.
  • به دلیل مکانیزم خاص در زمان حرکت، فک ترمز های آسانسور با فشار روغن دستگاه باز می شود و تا زمان توقف در همان حالت باقی می مانند.
  • تعداد در های کابین در آسانسور های برج میلاد ٣ عدد می باشد که بیشتر بازدید کنندگان فقط متوجه یکی از در ها می شوند.
  • با توجه به نمای شیشه ای چاه، از تیر یک سر در گیر تعبیه شده است.
  • برای استحکام و ثابت نگه داشتن تیر از دیواره داخلی و اتصال چاه آسانسور هیدرولیک به فضای هسته مرکزی برج از بولت های حدود یک متری استفاده شده است.

مشخصات موتور آسانسور برج میلاد

موتور آسانسور مهم ترین قطعه آسانسور است. موتور آسانسور برج میلاد از برند معروف شیندلر می باشد که این کارخانه موتورهای باکیفیت و قدرتمند را تولید کرده است. برای حمل این موتورهای سنگین از جرثقیل استفاده می کنند و برای نصب موتور قطعات موتور را جدا از یکدیگر در محل مخصوص به هم وصل می کنند.  همچنین هنگام مونتاژ قطعات نیز باید حساسیت زیادی انجام شده است.

مشخصات ریل های آسانسور برج میلاد

ریل های به کار رفته در آسانسور شیشه ای برج میلاد شامل : سوپر ساورا، با مشخصات بال پهن و با ضخامت  نیش ریل ١٩ میلی‌متر هستند. به دلیل داشتن سرعت بالا، کابین آسانسور برج و وزنه‌ های کابین مجهز به رولر گایدشو هستند و به شکل گونیا نصب شده اند. رولر گایدشو‌‌های درون کابین آسانسور، با قطری حدود 30 سانتی‌متر از سه جهت اطراف ریل آسانسور برج میلاد فیکس شده است تا دقت و ضریب اطمینان ریل را بالا ببرد.

مطالعه کنید :  آسانسور وینچی

در اسانسورهای برج میلاد

آسانسورها دارای استاندارد EN 81 هستند و در های اصلی از 2 تکه تشکیل شده‌اند که از وسط باز می شوند که به مدت 2 ساعت ضد حریق هستند. در ‌های خروج اضطراری در آسانسورهای مجاور از طریق دیوار کابین و پله های بالای سقف کابین تعبیه شده است

نحوه شاقول کردن چاه آسانسور برج میلاد

نخ متصل در سیستم آسانسور برج بسیار نازک است و ضخامتی کمی دارد اما از استحکام لازم برخوردار می باشد. امکان نصب سیم های آسانسور در دستگاه و ریل آسانسور به صورت همزمان وجود دارد. به این روش شاقول اندازی نیز می‌گویند استفاده از شاقول های لیزری یا کریگ که بر روی قالب های لغزان قرار گرفته و به وسیله آن تراز بودن اجرای سازه را فراهم کرده است. یک روش دیگر برای توازن وزنه های شاقول قرار دادن وزنه ها در آب است که به این روش کیفیت عملکرد وزنه ها بالاتر رود.

سوار در ارتفاع بالا با امنیت کامل

آسانسور برج میلاد یکی از اسانسورهای است که با برخورداری از فناوری و تکنولوژی‌های امنیتی و مطابق جدیدترین متدهای روز دنیا ساخته شده است و با امکانات امنیتی مدرن خود ایمنی مسافران را تامین می کند. هم چنین این آسانسور به دلیل قطعات باکیفیت از برندهای مطرح دنیا از سطح کیفی بالایی برخوردار می باشد. پس با خیال راحت می توانید سوار آسانسور برج میلاد شوید و از دیدن مناظر پیش رویتان لذت ببرید. پارس ایمن الکترونیک، ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین آسانسور فروشگاهی است که تجربه و قدمت کاری بالایی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.