نکات دانستنی در مورد آسانسور هتل

ابعاد-اسانسور-هتل

آسانسور نقش ویژه ای در تمدن و ساختار مجتمع ها ایفا می کنند و در واقع ورود آسانسور به عرضه ی ساخت و ساز تحول عظیمی به شمار می رفت. این وسیله ی بسیار کاربردی و مهم در هر ساختمان و مکانی، با توجه به نیاز ها و کاربرد هایی که برای آن در نظر گرفته شده است، ساخته و تعبیه می شود. به طور مثال ساختار، تعداد، حجم و نقشه ی کلی آسانسور ها در برج، ساختمان اداره، دانشگاه و آسانسور هتل  و یا دیگر مکان ها متفاوت است. به طور مثال تعداد آسانسور های یک دانشگاه مسلما بیشتر از یک آپارتمان چهار طبقه می باشد.

آسانسور هتل ها کارکرد های بسیاری دارند و همین امر اهمیت بررسی جزئیات در نقشه ی کلی ساختمان و توجه به جایگاه نصب آسانسور را ثابت می کند. در ادامه به معرفی برخی نکات دانستنی در مورد آسانسور هتل در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

اهمیت آسانسور در هتل

آسانسور ها در هتل تنها برای جا به جایی افراد از طبقه ای به طبقه ی دیگر نمی باشند. علاوه بر این کارایی، ویژگی های دیگری نیز دارند. جالب است بدانید که اولین آسانسوری که بصورت مدرن ارائه شد ابتدا در لابی هتل لوکساری  به کار برده شد. همچنین اولین آسانسور مسافربری در هتلی به نام نیویورک سیتی در سال ۱۸۵۷۷ به کار برده شد. این سیستم پیشرفته در دهه ۱۸۷۰به عنوان جهشی در تکنولوژی به ساختمان های نیز اضافه شد که این امر تجارت را تا حدی دستخوش تغییر کرد.

 همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، در هتل از آسانسور جهت بردن غذا برای روم سرویس، حمل  وسایلی مثل ملافه و حوله ی اضافه ، روبالشی، لباس، پتو و غیره از بخش لاندری به بخش ها و دیگر طبقات استفاده می کنند. در نظر گرفتن ظرفیت مورد نیاز، با توجه به ظرفیت و رفت و آمد احتمالی به هتل، بسیار مهم است. مسافران و خدمه نباید برای رفت و آمد و انجام کارهایشان دچار معطلی برای آسانسور شوند، زیرا همین امر یک امتیاز منفی بزرگ محسوب خواهد شد.

 

استاندارد های آسانسور هتل ها

این آسانسور ها باید برای معلولین در دسترس باشند و بتوانند به آن ها نیز سرویس دهی کنند.

✔ رمپ ها باید به گونه ای طراحی شوند که افرادی که دارای ضعف جسمانی هستند ، به راحتی از آن استفاده کنند.

✔ آسانسورهای هتل باید خودکار عمل کنند. دکمه های آن باید برای تمامی تفرادی که دچار اختلالات بینایی هستند قابل رویت باشد.

✔ بهتر است سیستم صوتی در آن ها به کار گرفته شود تا به راحتی و با بهترین دسترسی بین طبقات جا به جا شود.

مطالعه کنید :  همه چیز درباره نحوه کار آسانسورها

✔ سرعت ورود و خروج و باز و بسته شدن درب های آن به گونه ای باشد که تمامی افراد بتوانند از آن ها استفاده کنند.

 

ویژگی های آسانسور هتل

✔  عمق آسانسور ها معمولا از پهنای آن ها بیشتر است که این نکته ظرفیت بیشتری دارد و افراد بیشتری را جا به جا می کند. همچنین برای جا به جایی وسایل مشکلی پیش نخواهد آمد.

✔  تمامی دیواره ها، بویژه دیواره های بیرونی باید جنس مناسبی داشته باشند و به اندازه ی کافس مقاوم و محکم باشند.

✔ این آسانسور ها علاوه بر روشنایی مناسب، آینه و دستگیره که در آسانسور های عادی نیز یافت می شوند، دارای تلفن اضطراری و همچنین لزوم صدای گویای طبقات و دوربین مدار بسته هستند.

 ✔ آسانسور هتل ها باید دارای گواهی استاندارد آسانسور باشند و همچنین سیستم تهویه ی مناسب داشته باشند. همچنین بهتر است بیمه شوند تا در صورت بروز اتفاقات احتمالی بیمه هزینه ها را بپردازد.

✔ یک مهندس فنی و یا یکی از افرادی که دارای دانش فنی مهندسی کافیست باید در هتل حضور داشته باشد تا در صورت بروز مشکل به حل آن اقدام نماید. همچنین این فرد باید مهارت و تجربه ی کافی داشته باشد تا بتواند در شرایط بحرانی عملکرد مناسبی داشته باشد.

✔ آسانسور ها معمولا در بخشی تعبیه می شوند که در دید باشند.

✔ همچنین وجود حداقل یک آسانسور برای برانکارد نکته س مهمی است که امنیت را تا حد زیادی برای مواقع اورژانسی بالا می برد.

 

مزایای آسانسور هتل

آسانسور هتل مزایایی دارد که از جمله ی آن ها م توان به طور خلاصه به دسترسی کارکنان به همه ی طبقات مانند زیرزمین و آشپزخانه، وجود کنسول و یا مبل برای افرای که نم توانند بایستند، نظافت مستمر چند بار در روز، وجود تلفن، هواکش، سیستم اعلام طبقات بصورت صوتی، قابل استفاده برای معلولین، وجود شوتینگ پشت محفظه ی آسانسور ها برای انتقال غذا برای ارائه ی بهتر خدمات در برخی هتل ها و و وجود سیستم صوتی برای انتخاب طبقه ی مورد نظر در طراحی بعضی آسانسور های هتل اشاره کرد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

 مشخصات فنی آسانسور هتل

آسانسور هتل ها در طول روز بارها مورد استفاده قرار می گیرند. برای جلوگیری از خرابی و طول عمر بیشتر آن ویژگی های خاص فنی ای برای آن ها در نظر گرفته می شود. استفاده از سیستم ایمنی اتومات تلسکوپی، وجود موتور دو سرعته و دارای فن، وزنه ی چدنی، دارای اتوپ بدون منحنی، داشتن زنگ خطر، سیستم کنترل حفاظت، ضربه گیر مناسب و استاندارد، موتور گیر بکسی حلزونی با 3 اسب بخار بیشتر از ظرفیت در نظر گرفته شده، در ورودی کشویی، رله های آی سی برای تشخیص باز و بسته شدن و کنترل درب آسانسور و قفل میکروپروسسوری نمونه هایی از امکاناتی هستند که برای این نوع آسانسور ها در نظر گرفته می شوند.

مطالعه کنید :  نصب آسانسور در ساختمان های بلند

 

انواع آسانسور هایی که در هتل نصب می شوند

✔ آسانسور با کابین و طبقه ی اتوماتیک و درب های تمام اتوماتیک

✔ آسانسور با درب هاب نیمه اتوماتیک تلسکوپی

✔ درب تمام اتوماتیک تلسکوپی

✔ درب های تمام اتوماتیک سانترال

 

نصب آسانسور در هتل

این مرحله بسیار مهم است و اگر آسانسور ها طبق استاندارد و توسط افراد با مهارت نصب نشوند، بعد دچار اختلالاتی خواهند شد. این مرحله با وجود اهمیت بسیار بالایی که قرار دارد، بازهم مورد کم توجهی از سمت برخی افراد قرار می گیرد. باید به خاطر داشته باشید که آسانسور ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و این نکته در مورد آسانسور هتل ها بسیار مشهود تر می باشد. در نتیجه استهلاک آن بالا رفته و ممکن است زودتر دچار خرابی شود.

اگر هنگام نصب به نککات لازم توجه نشود، به قطعات آسانسور فشار بیشتری وارد شده و مدام خراب می شوند و علاوه بر کاهش کارکرد مناسب، عمرشان نیز کوتاه خواهد شد. بهتر است در این مرحله از افراد با تجربه کمک بگیرید. پارس ایمن بالابر با کادری مجرب و با سابقه تمامی کارهای نصب، سرویس و تعمیر تمامی آسانسور ها، بویژه آسانسور هتل را با بهترین کیفیت انجام می دهد. کافیست از طریق شماره هایی که در سایت قرار دارند با ما تماس حاصل کنید.

 

انواع روش نصب آسانسور هتل 

آسانسور هتل ها بر اساس نوع و کارکردی که دارد به شیوه های گوناگونی نصب می شود. که شامل یکی از حالات زیر می باشد.

  • کلکتیو سلکتیو: در این روش آسانسور از هر دو طرف باز می شود و معمولا برای جاهایی با تعداد واحد بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کلکتیو دان: در این شیوه آسانسور از بالا به پایین حرکت می کند و اقدام به سوار کردن افراد می نماید.

  • کلکتیو آپ: سوارکردن مسافرین از پائین به بالا  توسط این روش نصب امکان پذیر است.

  • روش پلوتن: در این روش آسانسور از هر دو جهت باز می شود و برای تمامی حالات آمادگی فرمان پذیری خواهد داشت. همچنین در حرکت بالا و پایین نیز به خوبی عمل می کند. از این روش برای ساختمان های مسکونی و یا اداری ای استفاده می شود که جمعیت متوسطی دازند.

  • روش پوش باتن : از مزایای این روش می شود به هزینه ی بسیار پایین آن اشاره کرد. این شیوه ی نصب برای واحد های کم جمعیت قابل استفاده است. زمانی که یک دستور به آن داده می شود، تا پایان اتمام دستور اول، دستور دیگری نمی پذیرد.

مطالعه کنید :  فروش بالابر

 

ابعاد اسانسور هتل

ابعاد آسانسور هتل ها بستگی به نوع کاربرد آنها می باشد، مثلا اینکه کاربرد آنها حمل بار باشد یا نفر ، معمولا در هتل ها این آسانسور ها رو از هم جدا می کنند ، چرا که ابعاد و قدرت آسانسورهای باری و نفربر در هتل ها با هم فرق می کنند، ابعاد و قدرت آسانسور های باری هتل ها به مراتب بیشتر و بزرگ تر از آسانسورهای نفر بر می باشند.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

سرویس آسانسور هتل

لازم به ذکر است که سرویس آسانسور نیز بسیار مهم است. سرویس آسانسور به شما کمک می کند تا با بازیابی عملکرد ها و چک کردن سلامت قطعات از کارکرد عالی دستگاه مطمعن شوید و خرابی های احتمالی را پیش از بروز مشکلات جدی تر رفع کنید.

این نکته بویژه در آسانسور هتل ها به شما کمک می کند با خرابی ناگهانی آسانسور ها بر اساس استهلاک شدید مواجه نشوید. در واقع سرویس آسانسور هتل ها به شما این اطمینان را می دهد که طول عمر آسانسور ها در بهترین حالت خود است و قطعات نیز سلامت هستند.

تعمیر آسانسور هتل

با وجود تمامی مراقبت ها ممکن است گاهی مشکلاتی برای آسانسور پیش بیاید. در ابتدا سعی کنید در صورت بروز هرگونه مشکلی سریعا از یک تعمیرکار آسانسور خبره مشورت بگیرید. برخی فکر می کنند تا زمانی که مشکل جدی پیش نیامده و یا آسانسور کار می کند، نیازی به تعمیر نیست. در واقع این یک اشتباه بزرگ است.

خرابی های کوچک هم هزینه ی کمتری می برند و هم اگر زودتر برطرف شوند به قطعات دیگر آسیب نخواهد رسید. برای تعمیر دستگاهتان از تکنسین آسانسور هتل کمک بگیرید و حتما این کار را به عهده ی فردی با مهارت بگذارید تا بهترین نتیجه را ببینید.

پارس ایمن بالابر با مناسب ترین هزینه و کیفتی عالی تمامی این خدمات را ارائه می دهد.  شرکت آسانسور پارس ایمن بالابر یکی از بهترین و حرفه ای ترین مجموعه ها در زمینه نصب و راه اندازی انواع آسانسور ها نظیر هوم لیفت فعالیت دارد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

5/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.