آسانسور مسکونی چیست و انواع آن

آسانسور-مسکونی

شاید خیلی برای شما پیش آمده باشد که در یک روز کاری سخت به منزل برگشته و با خرابی آسانسور مواجه شده باشید و یا اینکه طبق روال هر روز به دلیل نداشتن آسانسور کلی پله رو بالا رفته. در برخی موارد این موضوع آنقدر جدی می شود که برخی از ساکنین طبقات رو به فروش خانه مجبور می کند. اما راه حل بهتری هم وجود دارد آن هم نصب آسانسور می باشد. همچنین تعمیر آسانسوری که مدتهاست شما رو اذیت کرده است زیرا  این موضوع می تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت ساختمان بگذارد و اگر نگران کمبود فضا برای نصب آسانسور مسکونی هستید پارس ایمن بالابر یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه تعمیر و نصب آسانسور می باشد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

آسانسور چیست؟

آسانسورها نیز مانند بسیاری از تجهیزات با هدف سهولت و رفاه در کارها روزمره به کمک انسان آمده­اند. در واقع آسانسور وسیله ای برای جابه جایی عمودی اشیا (بالابر) یا اشخاص (آسانبر) می­باشد. در یک دسته بندی آسانسورها را براساس نوع ساختمان به پنج دسته کلی زیر طبقه بندی می­ کنند:

آسانسورهای مسکونی

آسانسورهای رستورانی

آسانسورهای بیمارستانی

آسانسورهای صنعتی

آسانسورهای باربری

و…

آسانسور مسکونی چیست؟

آسانسور مسکونی در واقع آسانسوری است که در منازل و ساختمان­های مسکونی نصب می­شود. از آنجایی که هدف از نصب آسانسورهای مسکونی سهولت در جا به جایی افراد می­باشد، طراحی آنها به گونه ای صورت میگیرد که مناسب با محل نصب آن باشد.

در گذشته آسانسورها صرفا در امکان و مراکز تجاری بزرگ نصب می­شدند اما اکنون با افزایش ارتفاع و طبقات در ساختمان­های مسکونی ضرورت استفاده از آسانسورها در این مکانها بر کسی پوشیده نیست. در صورتی که جهت نصب آسانسور مسکونی نیاز به تکنسین­های متبحر دارید میتوانید با پارس ایمن بالابر تماس حاصل فرمایید.

برخی از ویژگی­های آسانسورهای مسکونی به شرح زیر می باشد:

  آسانسورهای مسکونی کوچک می­ باشند و برخی از آنها با یک سیستم پنوماتیک ظرفیت حمل یک یا دو نفر را دارند.

  آسانسورهای مسکونی در مقایسه با آسانسورهای تجاری یا صنعتی، ابعاد و اندازه کوچکتری دارند.

  آسانسور مسکونی معمولا دارای طراحی زیبا بوده و با معماری ساختمان سازگار می ­باشد.

  آسانسور مسکونی در مقایسه با آسانسورهای مسافری دارای پیچیدگی کمتری می ­باشد.

مرکز فروش انواع آسانسور به همراه خدمات پشتیبانی و بیمه

پارس ایمن بالابر شرکت

جهت سفارش محصول یا مشاوره با ما تماس بگیرید

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

انواع آسانسور مسکونی

آسانوسرها میتوان در یک دسته بندی کلی براساس کاربرد آنها در ساختمان یا منازل مسکونی به چهار دسته زیر طبقه بندی کرد که به شرح هر یک می­پردازیم:

مطالعه کنید :  بالابر وینچی

آسانسور بالا برنده از پله ها

این نوع آسانسور مسکونی برای خانواده­هایی که در بالا رفتن از پله ها مشکل دارند، مناسب است. این نوع آسانسور بر روی ریل هایی به سمت مسیر بالا یا پایین پله ها جا به جا می­شوند و این جا به جایی به بالا و پایین در مسیر مستقیم یا خمیده میتواند صورت بگیرد.

 

آسانسور ویلچربر عمودی

آسانسور ویلچربر عمودی برای ساختمان هایی که فضای کافی را ندارند، مناسب بوده و در داخل ساختمان نصب می­گردد. همچنین طراحی این آسانسورهای مسکونی در ساختمان میتواند به این صورت باشد که در دو سمت جلو و پشت آسانسور در ورودی داشته باشد.

 

آسانسور باری کوچک

آسانسورهای باری کوچک نیز جزء آسانسورهای مسکونی هستند که به جای جا به جایی افراد، اشیا را جابه جا می­کنند و معمولا محل نصب آنها در کناره­های دیوار می­باشد. بنابراین زمانی که بخواهیم باری را از طبقاتی به طبقاتی دیگر از ساختمان جابه جا کنیم از این نوع آسانسور استفاده می­شود که بدین منظور کافی است بار را داخل آسانسور قرار داده و دکمه مربوط به طبقه مقصد را فشار دهیم.

آسانسورهای باری کوچک نسبت به آسانسورهای معمولی دارای کابین کوچک­تری هستند. این نوع آسانسورها یک قاب متحرک در داخل چاله آسانسور دارند و کابین آنها به کمک کابل و ریل های راهنما در داخل چاله به حرکت درمی­ آید.

 

آسانسور مسافربر

آسانسورهای مسکونی (خانگی) به طور معمول برای جابه جایی سرنشینان دو طبقه در ساختمان به کار می­روند، اندازه­ای به مراتب کوچک­تر از آسانسورهای تجاری و مربوط به فروشگاه­ها دارند. آسانسورهای مسافربر را داخل یا خارج از ساختمان به شکل­های مختلف (الکتریکی، هیدرولیکی، کابلی، شیشه ای) نصب می­ کنند.

از آنجایی که تقریبا تمامی آسانسورها در ویژگی­هایی نظیر حرکت عمودی، داشتن کابین و توقف در طبقات مختلف یکسان هستند اما براساس نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین، مکانیزم چاله، محل قرارگیری، ارتفاع ساختمان و… در طبقه بندی­های مختلفی قرار می­گیرند. در این بخش مجموعه پارس ایمن بالابر قصد دارد شما را با بهترین آسانسورهای مسکونی که هریک از جنبه­های مختلف ارجحیت دارند آشنا کند.

آسانسورهای هیدرولیکی خانگی (هوم لیفت)

آسانسورهای هیدرولیکی خانگی (هوم لیفت)=اشغال فضای کم ساختمان. این نوع آسانسور خانگی نیازی به فضای زیاد و یا تخریب نیست. داخل فضای آسانسور هوم لیفت، جک های بالارونده هیدرولیکی قرار گرفته اند که وظیفه جابه جایی کابین آسانسور را برعهده دارد. آسانسورهای هیدرولیکی در بین ساختمان­های مسکونی رواج یافته اند و در اروپا درصد بالایی از آسانسورهایی که کمتر از 5 طبقه دارند، از آسانسورهای هیدرولیک استفاده می ­کنند.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

ویژگی­ های آسانسورهای مسکونی هیدرولیکی:

✔ امکان نصب در داخل راهروها، پله ها، حیاط و… (امکان نصب برای آسانسورهای معمولی وجود ندارد)

مطالعه کنید :  بالابر ویلچر

✔ دارا بودن سیستم پشتیبان در هنگام قطعی برق جهت فرود و خروج افراد

✔ صرفه جویی در مصرف برق (حرکت رو به پایین در حالت موتور خاموش)

✔ اشغال فضای کم (عدم نیاز به موتورخانه، چاهک، سیم بکسل و وزنه)

✔ نیاز به سازه سبک و عدم نیاز به موتور خانه، دیوارکشی، آهن کشی و حفر چاه

✔ امنیت بالا به ویژه هنگام وقوع زلزله

✔ قابلیت جابه جایی تا وزن 300 کیلوگرم

✔ تراز شدن دقیق در طبقه مورد نظر

✔ کار کردن با برق تک فاز شهری

✔ استهلاک و خرابی کمتر

✔ سهولت در تعمیر و عیب یابی

✔ حرکت آرام و بدون صدا

✔ در مقایسه با مزایای زیادی که آسانسورهای هیدرولیکی دارند محدودیت های آنها شامل تنها قرارگیری در چاهک، کندی نسبی و محدودیت در ارتفاع می­باشد.

✔ به طور معمول در ساختمان­های چند طبقه قدیمی توجه چندانی به درنظر گرفتن فضایی جهت نصب آسانسور در آینده نمی­شد و شاید هم آن زمان به اندازه امروز نصب آسانسورهای مسکونی رواج نیافته بود. اما امروزه نصب یک آسانسور مسکونی مناسب، خواسته ساکنین ساختمان­های چندطبقه است. بنابراین لازم نیست نگران باشید زیرا مجموعه پارس ایمن بالابر سالهاست با داشتن کادری کاملا متبحر و متخصص در زمینه­های مختلف نصب آسانسور، تعمیر آسانسور و یا سرویس آسانسور، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می­باشد.

آسانسور کششی= سرعت بالا

آسانسور کششی=سرعت بالا، نیروی محرکه مورد استفاده برای جا به جایی کابین در آسانسورهای کششی موتور الکتریکی است. اساس کار آسانسورهای کششی براساس نیروی اصطکاکی است که بین سیم بکسل­ها و فلکه کشش موتور به وجود می­آید.

آسانسورهای کششی سرعتی بسیار بیشتر از آسانسور هیدرولیکی دارند. همچنین آسانسورهای کششی برخلاف آسانسورهای هیدرولیکی محدودیتی برای ارتفاع ساختمان مسکونی ندارند، بنابراین برای ساختمان های با ارتفاع بلند (12 طبقه به بالا) و متوسط (4 تا 11 طبقه) قابل استفاده هستند.

مشکلی که بسیاری از ساختمان های مسکونی بالاخص ساختمان­های قدیمی با آن مواجهه هستند موضوع عدم وجود آسانسور است زیرا در این نوع ساختمان­ها معمولا جابه جایی افراد به ویژه برای اشخاص سالخورده در بین طبقات با مشکل می­باشد و از طرفی نصب آسانسور ، نصب آسانسور مسکونی میتواند تاثیر به سزایی در قیمت در این نوع ساختمان­ها داشته باشد. بنابراین در صورت نیاز به نصب آسانسور مسکونی، سرویس آسانسور مسکونی و یا تعمیر آسانسور مسکونی میتوانید از تکنسین های متخصص و مجرب پارس ایمن بالابر در این زمینه کمک بگیرید.

 

آسانسورهای شیشه ای = زیبایی

آسانسورهای شیشه ای (نمادار یا پانوراما)=زیبایی، امروزه بسیاری از معماران برای طراحی ساختمانهای مسکونی کمتر از 5 طبقه، دوبلکس و تریپلکس و… از آسانسورهای شیشه ای (پانوراما) استفاده می­کنند. کار آسانسورهای شیشه ای براساس یک قانون ساده فیزیک و اختلاف فشار هوا بین قسمت بالا و قسمت پایین کابین می­باشد. کابین آسانسور توسط پمپ و توربین های خلا  بالا رفته و تخلیه آهسته و تدریجی فشار هوا موجب پایین آمدن کابین می­گردد.

مطالعه کنید :  بررسی ابعاد آسانسور ها

از آنجایی که آسانسورهای پانوراما بیشتر در نما استفاده می­شوند از نظر زیبایی توجه ویژه­ای به آنها می­گردد.آسانسورهای شیشه ای نوعی آسانسور مسکونی با طراحی کوچک برای ساختمان های امروزی هستند که در آنها نیازی به چاله آسانسور نمی باشد. در آسانسورهای شیشه ای علاوه بر در ورودی، سه وجه دیگر آسانسور نیز میتواند شیشه ای باشند.

 

آسانسور کابلی = صرفه جویی در انرژی

آسانسورهای کابلی توسط یک وزنه تعادلی طراحی و ساخته می­شوند. در واقع کابل موجود در این آسانسورها وظیفه پشتیبانی از ماشین آسانسور را برعهده دارد و دارای وزنه بزرگی است که نیروی مشابهی را در جهت مخالف ایجاد می­کند. در واقع وزنه تعادل در آسانسور کابلی به کاهش فشار در موتور و صرفه جویی در انرژی زمانی که از آن استفاده نمی­کنید، مناسب است. از طرفی زمانی که آسانسور در حال حرکت است به سهولت در حرکت موتور کمک می­کند. بنابراین آسانسور کابلی، گزینه مناسبی برای آسانسور مسکونی شما می­باشد.

آسانسورهای کابلی نیز مانند آسانسورهای هیدرولیکی فضای کمی را اشغال می­کنند اما تفاوت آسانسورهای کابلی این است که طراحی آنها به شکلی است که در نصب آنها میتوان از فضای بین دیوارها و در واقع فضای پنهان ساختمان استفاده کرد و در نتیجه فضای سالن و راهروها در نتیجه نصب این نوع آسانسور کوچک نخواهد شد. در ضمن تعمیر آسانسورهای کابلی به راحتی امکان­پذیر است و هزینه تعمیر آسانسور بالا نمی ­باشد.

آسانسور مغناطیسی=ایمنی بالا

آسانسورهای مغناطیسی براساس ایجاد میدان مغناطیسی عمل میکنند و ایمنی بسیار بالاتری نسبت به آسانسورهای معمولی دارند. اما توجه داشته باشید که آسانسورهای مغناطیسی قیمت بسیار بالایی نیز دارند.

از آنجایی که انتخاب آسانسور مسکونی برای افراد مختلف براساس توجه به معیارهای مختلفی صورت می­گیرد در نتیجه در این بخش سعی کردیم انواع آسانسورهای مسکونی که هر یک از جنبه­های خاصی دارای مزایایی بودند، اشاره کنیم تا براساس معیار خود بهترین آسانسور مورد نظرتان را انتخاب کنید. مجموعه پارس ایمن بالابر در خصوص آسانسورهای مختلف آماده ارائه خدمات به شما می ­باشند.

قیمت آسانسور مسکونی

هزینه آسانسور مسکونی بر اساس حداقل ابعاد آسانسور و یا ابعاد درب آسانسور و همچنین سایر قطعات آسانسور استفاده شده جهت نصب آسانسور دستمزد تکنسین متفاوت خواهد بود. این مجموعه در زمینه نصب و راه اندازی هم لیفت نیز فعالیت دارد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

مرکز فروش انواع آسانسور به همراه خدمات پشتیبانی و بیمه

پارس ایمن بالابر شرکت

جهت سفارش محصول یا مشاوره با ما تماس بگیرید

5/5 - (3 امتیاز)

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.