معرفی انواع فتوسل آسانسور

فتوسل-آسانسور

آسانسورها  از وسایل بسیار کاربردی در هر ساختمان محسوب می‌شوند.  این دستگاه رفت و آمد در بین طبقات مختلف را بسیار آسان کرده است. امروزه استفاده از آسانسور ها در انواع ساختمانهای اداری ، مسکونی و مجتمعات بزرگ رواج دارد . حتماً تا به حال با تدابیر امنیتی که هنگام باز و بسته شدن درب های آسانسور از مسافران محافظت می‌کنند مواجه شده اید، در واقع فتوسل ها هستند که این وظیفه را انجام می دهند . فتوسل انواع مختلفی  دارد و در این مقاله به معرفی انواع فتوسل آسانسور و کارکردهای آن می پردازیم. همچنین اگر قصد خرید فتوسل آسانسور را دارید، با استفاده از این اطلاعات می توانید دقت بیشتری هنگام خرید داشته باشید.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

فتوسل آسانسور چیست؟

سنسورهای موجود در هر آسانسور، قطعات مهمی هستند که ایمنی آسانسور را تامین می کنند. یکی از مهم‌ترین سنسور ها ، سنسور ورود و خروج است که در تمامی آسانسورها تعبیه می شود و از آسیب رسیدن به مسافران جلوگیری میکند . فتوسل همان چشم الکترونیکی و یا چشمی آسانسور می باشد.

 این سنسور وظیفه تشخیص هرگونه مانعی از جمله انسان و یا اجسام دیگر را دارد. در واقع زمانی که سنسور اشیاء متحرک کوچک و بزرگ مانند موتور، اجسام و یا افراد را  شناسایی کند؛ دستور بسته شدن درب آسانسور را ارسال نمی کند. با جلوگیری از بسته شدن درب آسانسور به ایمنی افراد کمک می کند . سنسورها در تمامی آسانسورها وجود داشته و یکی از اجزای اصلی آن محسوب می شوند . پارس ایمن بالابر این قطعه را تولید و در آسانسورها تعبیه می کند.

 

 فتوسل ها  چگونه کار می کنند؟

در واقع  کارکرد آنها بسیار ساده و در عین حال مهم می باشد . این قطعات در قسمت ورودی و معمولا در یک طرف درب آسانسور قرار می گیرند و  سیگنالهای نوری خود را به گیرنده ارسال می کنند. زمانی که وجود داشته باشد، توسط این سنسور ها تشخیص داده شده و سیگنال به گیرنده ارسال نمی شود . درنتیجه با صادر نشدن فرمان بسته شدن درب آسانسور، فتوسل از مسافرین محافظت می کند .

 انواع فتوسل آسانسور 

فتوسل ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و با توجه به کارکرد  آسانسور مورد نظر روی آن نصب خواهند شد .  آشنایی دقیق با این محصول شما را خرید فتوسل آسانسور و نصب آن یاری می کند.

مطالعه کنید :  عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور

 

مدل اول :  فتوسل  نقطه ای یا چشمی 

فتوسل چشمی آسانسور  یا نقطه ای  در بخش کناری درب آسانسور قرار می گیرند. این سنسور ها سیگنال را به شکل یک نقطه به گیرنده ارسال می کنند و به همین دلیل است که به آنها نقطه ای گفته می شود. محل نصب این فتوسل ها در ارتفاع 50 تا 70 سانتی متر از سطح زمین در نظر گرفته می شود.

این قطعات تنها یک نقطه ی خاص را پشتیبانی می کنند. معمولا این بخش از وسط تا پایین آسانسور است. قیمت این فتوسل ها پایین تر از نوع دیگرشان است. البته قیمت بیشتر به معنای این است که قطعات به کار رفته در این بخش کمتر هستند و به همین دلیل تولید آن هزینه ی کم تری بر می دارد، به همین منوال هنگام فروش فتوسل آسانسور نیز این هزینه پایین تر خواهد بود. بهتر است با توجه به نیاز خود و کارکردی که برای آن در نظر دارید، دست به انتخاب بزنید. پیش از خرید ابتدا با بک متخصص صحبت کنید تا شما را در این مورد راهنمایی کند.

از اجزاء  این نوع فتوسل از جمله می توان به  منبع تغذیه ، سیم ، مدار فتوسل آسانسور، لیزر و قطعاتی که برای فرستادن یک سیگنال از سمت فرستنده یکطرفه درب آسانسور به سمت دیگر آن لازم هستند، اشاره کرد.

 

فتوسل پرده ای 

 فتوسل پردهای اسانسور مانند فتوسل نقطه ای  کار می کنند و عملکردشان شبیه به هم می باشد . چیزی که این دو را از هم متمایز می کند نقاط تحت پوشش هریک است. همانطور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره شد؛  فتوسل های نقطه ‌ای تنها یک نقطه را تشخیص می دهند اما فتوسل پرده ای قادر به تشخیص و تحت پوشش گرفتن چندین نقطه است و بصورت کامل تمام سطح درب آسانسور را پوشش می دهد.

در واقع فتوسل پرده ای تقریباً تمام سطح ورودی درب آسانسور را بررسی می کند و به همین دلیل به آن پرده نوری آسانسور نیز گفته می‌شود . در صورت تشخیص شیئ کوچک نیز درب آسانسور بسته نخواهد شد و این یعنی دقت و امنیت در بالاترین سطح ممکن تامین می‌شود .

به دلیل  کنترل بالا و امنیت بیشتر در مواقع بسیاری از فتوسل های پرده ای استفاده می کنند . محل نصب فتوسل پرده ای بین لته های درد و بدنه کابین است. به همین دلیل است که این قطعه دارای قطری حداکثر ۸ میلیمتر می‌باشد . فتوسل های پرده ای در دو نوع متحرک و ثابت تولید شده و بیشتر از نوع ثابت آن استفاده می شود .

مطالعه کنید :  تعمیر آسانسور 

  فتوسل های پرده ای گیرنده ها و فرستنده های بیشتری نسبت به نوع نقطه ای دارند. به همین دلیل قیمت آن ها بیشتر می باشد. از قطعات این سنسور می‌توان به مبانی و تغذیه ، میله های آهنی ، فرستنده ها و دیگر اجزا مورد نیاز اشاره کرد.  سیم کشی فتوسل آسانسور نیز بسیار مهم است و اگر به درستی انجام نشود، کارکرد کلی آن زیر سوال خواهد رفت.

 

تفاوت فتوسل نقطه‌ای و فتوسل پرده ای چیست؟

  چنانچه پیش از این نیز به این موضوع اشاره شد مهمترین تفاوت این دو تعداد نقاط تحت پوشش می باشد در واقع در ساخت فتوسل پرده ای آسانسور دقت بیشتری به خرج داده شده و تعداد سنسورهای آن بالاتر می‌رود . در نتیجه امنیت و ایمنی آن نسبت به فتوسل نقطه ای افزایش می یابد.

 یکی دیگر از تفاوت های بین این دو این است که فتوسل های پرده ای به دلیل وجود سنسور های زیاد و همچنین گیرنده های متعدد امکان خرابی شان افزایش می یابد. در نتیجه ممکن است است این خرابی ها روی عملکرد آسانسور تاثیر منفی بگذارند که در صورت رسیدگی به موقع به این قطعات و همچنین نحوه سرویس و نگهداری آسانسور، می‌توانید از این خرابی ها تا حد چشمگیری جلوگیری کنید .

قیمت آن ها نیز متفاوت است. به طبع ساختار فتوسل نقطه ای ارزان تر از فتوسل پرده ای تمام می شود و این نکته در قیمت فروش آن ها موثر خواهد بود. همانطور که پیش تر نیز به این نکته اشاره شد، قطعات به کار گرفته شده در فتوسل نقطه ای کمتر هستند.

پارس ایمن بالابر با بیش از ۱۲ سال سابقه کاری درخشان و هم یاری بهترین متخصصین و مهندسین اقدام به طراحی و تولید انواع بالابر ها و آسانسور ها برای مجتمعات مسکن ، اداری-تجاری و مجتمعات کرده است. این مجموعه برای هر یک از آسانسور ها از بهترین قطعات از جمله بهترین نوع فتوسل ها استفاده می کند . با توجه به محل مورد نظر برای نصب آسانسور و همچنین نوع آسانسور یکی از فتوسل ها در ساخت آن به کار گرفته می شود .

مطالعه کنید :  فروش قطعات بالابر و آسانسور

اگر قصد خرید فتوسل درب آسانسور را دارید و امنیت آن برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، می توانید از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید . همچنین متخضضین ما از طریق  مشاوره رایگان ما می توانند شما را در تصمیم گیری تان یاری کنند .

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

نصب فتوسل آسانسور

این مرحله بسیار مهم است زیرا نصب درست آن کارکرد دقیق تری به دست می دهد. توجه به اجزای تشکیل دهنده ی فتوسل، محل نصب آن، اطمینان از کارکرد درست آن و عدم آسیب به این طعه باید در نصب آن مورد توجه قرار بگیرند. فتوسل یکی از قطعات آسانسور است که بسیار اهمیت دارد و نباید از آن غافل شد. رعایت ایمنی و نکات نصب اصولی توصط سک نصاب حرفه ای به صورت کامل رعایت می شود. پارس ایمن بالابر یا کادری مجرب نصب انواع آسانسور و نصب فتوسل آسانسور را انجام می دهد.

 

قیمت انواع فتوسل آسانسور

قیمت فتوسل درب آسانسور با توجه به نوع و مارک آن ها ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال فتوسل آسانسور وکو و فتوسل ممکو که از مارک های موتبر خارجی هستند، قیمت بیشتری نسبت به انواع فیک آن دارند. اگر قصد خرید فتوسل آسانسور را دارید و می خواهید از قیمت انواع فتوسل آسانسور اطلاع پیدا کنید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاورین ما تماس بگیرید.

 پارس ایمن بالابر ۱۲ سال سابقه  کارا درخشان در زمینه تولید و نصب و تعمیر آسانسور  و انواع بالابر ها و همچنین فروش فتوسل آسانسرر فعالیت دارد.  بسیاری از افراد خوش نام و مهندسین خبره در این شرکت فعالیت می‌کنند . همچنین ۱۸۰۰ پروژه اجرایی توسط افراد این مجموعه  با موفقیت به انجام رسیده است.  رضایت ۹۵ درصدی مشتریان گرامی می تواند گواه کیفیت کار این مجموعه باشد. همچنین شرکت آسانسور پارس ایمن بالالبر  در بیش از ۷۰ شهر به ارائه خدمات و اجرای پروژه پرداخته است. در صورت نیاز به  مشاوره رایگان می توانید از طریق شماره های زیر  با ما تماس بگیرید.

مشاوره و پشتیبانی: 09122876989

تلفن های دفتر فروش: 88068414-021  88216693-021  88216715-021

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.