آیا می دانید نصب آسانسور چند روز طول می کشد؟

زمان-نصب-آسانسور

قبل از توجه به پروسه نصب آسانسور، باید به مدت زمان نصب آسانسور توجه داشت. بهتر است بدانیم که آسانسور ها انواع مختلفی دارند، که نصب و راه‌اندازی آن ها مانند دیگر لوازم الکترونیکی مورد نیاز خانه و ساختمان همچون نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی،ماشین لباسشویی و یخچال دارای نکات ویژه و حائز اهمیتی است.

وقتی به یک آسانسور نگاه می کنید مراحل بالا و پایین رفتن آسانسور و حرکت منظم آن به نظر کار چندان مشکلی نمی رسد. ولی اگر از یک متخصص در این مورد سؤال کنید به این موضوع پی خواهید برد که نصب و راه‌اندازی یک آسانسور مراحل زیادی دارد که هر مرحله فاکتورهای مختلفی دارند که باید با دقت بالایی انجام گیرد. تعدادی از فاکتورها که در مدت زمان نصب و راه‌اندازی آساسور تاثیردارند عبارتند از:

  • نوع ساختمان و تهیه نقشه و مکان یابی آسانسور
  • پروسه راه‌اندازی آسانسور و آماده کردن کف چاله
  • اجزای مختلف آسانسور و نصب در طبقات مختلف آسانسور
  • امنیت
  • برنامه ریزی قبل از نصب

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

3 عامل تاثیرگذار در زمان نصب و راه‌اندازی آسانسور

عوامل-تاثیرگذار-در-زمان-نصب-آسانسور

1. نوع ساختمان و تهیه نقشه و مکان یابی آسانسور

قبل از بررسی مدت زمان نصب آسانسور در پروژه ساختمان سازی، معمولا شرکت های بزرگ از مهندسین آسانسور، طراح داخلی یا مهندس معمار، کارشناس برق، برق کار حرفه ای و نصاب حرفه ای کمک می‌ گیرند. زیرا کار راه‌اندازی آسانسور باید طبق استاندارد های جهانی باشد.

زمان نصب آسانسور در یک ساختمان با طبقات کمتر به نسبت یک ساختمان بلندتر کمتر است. مثلا نصب یک آسانسور در یک ساختمان 3 طبقه با زمانی که برای نصب یک آسانسور در یک آسمان خراش صرف می شود خیلی فرق می کند. همچنین نصب یک آسانسور در یک ساختمان مسکونی با یک آسانسور در مراکز تجاری تفاوت دارد.

مطالعه کنید :  معرفی آسانسور ازمیر ترکیه | تاریخی و دیدنی

اولین موردی که در ساخت و راه‌اندازی یک آسانسور باید مد نظر باشد چاه آسانسور است. در ساختمان هایی که پروسه نوسازی به راه‌اندازی آسانسور اضافه می شود بایستی یک سری اقدامات و آماده‌سازی ها انجام بگیرد که این مورد زمان زیادی می برد.

2. پروسه نصب آسانسور و آماده‌سازی کف چاله

برای پاسخ به سؤال نصب و راه‌اندازی آسانسور چقدر زمان می برد باید عوامل مختلف را در نظر داشت. عواملی مانند آماده‌سازی چاه برای آسانسور به زمان بسیار زیادی احتیاج دارد. در آماده‌سازی چاه برای آسانسور باید به کدهای منطقه و وضع زمین زیرین و ابعاد چاه توجه شود.

در پروسه راه‌اندازی آسانسور باید وسایل ایمنی مانند کپسول آتش نشانی و سیستم اطفای حریق در درون یا اطراف آسانسور نصب شود و نیز نصب تلفن در کابین آسانسور می تواند به ایمنی دستگاه کمک شایانی بکند.

3. اجزای مختلف آسانسور و نصب در طبقات مختلف آسانسور

اجزای زیادی در ساخت آسانسور وجود دارند که هریک از اجزا برای ساخت و نصب شدن زمان نیاز دارند و در پروسه مدت زمان راه‌اندازی آسانسور دخالت دارند. اجزای مختلف یک آسانسور عبارتند از: کابین، سیستم ریلی، موتور خانه و گیربکس، کنترل ها و سیستم های امنیتی و در طبقات می باشد.

فضاسازی برای نصب در آسانسور در مرحله آهن کشی انجام می شود که این مرحله باید با دقت زیاد محاسبه شود. همه آسانسورها این اجزا را دارند؛ اما در بعضی از موارد باهم فرق می کنند.

هر کدام از این اجزا باید به طور دقیق نصب شوند تا آسانسور بتواند به راحتی بالا و پایین برود. مدت زمان راه‌اندازی آسانسور در آسانسور خانگی که از اجزای کمتری تشکیل شده اند خیلی کوتاهتر از مدت زمان نصب و راه‌اندازی آسانسور در انواع تجاری آن است.

مطالعه کنید :  بالابر چیست ؟

همان طور که می‌دانید دو نوع در هر آسانسور نصب می شود:

1. در کابین:

این در هنگام حرکت کابین حرکت می کند.

2. در طبقات:

این در همان در هایی هستند که در هر طبقه از ساختمان برای آسانسور در نظر گرفته می شوند و در جای خود ثابت هستند. در های آسانسور انواع مختلفی دارند.

در اتوماتیک، در لولایی یا نیمه اتوماتیک که تهیه و آماده‌سازی هر کدام از در ها زمان بر است؛ ولی اگر می خواهید مراحل نصب و راه‌اندازی آسانسور شما زمان کمتری ببرد و تمام مراحل آماده‌سازی آن به صورت استاندارد رعایت شود با گروه ایمن پارس بالابر تماس بگیرید.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

سخن آخر

یکی از مهمترین نکاتی که در همه مراحل راه‌اندازی آسانسور باید رعایت شود توجه به نکات ایمنی در آسانسور هاست چون اگر این موارد رعایت نشود خطر جانی ساکنان را تهدید می کند.در نصب وراه اندازی آسانسورها باید همه اجزا با هم هماهنگ باشند وهمه کد های امنیتی در نصب و اجرا آسانسور باید اجرا شود.

در راه‌اندازی آسانسور باید دقت و زمان زیادی صرف شود تا در مراحل نصب با مشکلی رو به رو نشد. برای اینکه در حین کار با مشکل مواجه نشوید می توانید از متخصصان و شرکت آسانسور پارس ایمن بالابر راهنمایی بگیرید، چون متخصصان پارس ایمن بالابر تجربه زیادی در نصب و راه‌اندازی انواع آسانسورها دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.