بررسی انواع خرابی آسانسور

بررسی-انواع-خرابی-آسانسور

آسانسور از جمله مواردی است که حضور آن در هر ساختمان چند طبقه‌ای لازم و ضروری است و کمک بسیاری به جابه‌جایی افراد دربین طبقات یک ساختمان می‌کند. آسانسورها به دلایل گوناگونی ممکن است دچار نقص یا ایراد شوند. در این مقاله قصد داریم تا انواع نقص یا خرابی آسانسور را تحت بررسی قرار دهیم.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

کاربرد آسانسورها در ساختمان‌های مختلف

برای ساخت یک ساختمان چند طبقه، باید اصول و قواعد مختلفی را در نظر داشته باشیم؛ عموما برای اکثر ساختمان‌هایی که بیش از سه طبقه دارند، برای جابه‌جایی در بین طبقات مختلف ساختمان‌ها از آسانسور استفاده می‌شود.

در سالیان دور از آسانسورها در جهت جابه‌جایی و حمل بارها استفاده می‌شد و کاربرد اصلی آن برای جابه‌جایی انسان‌ها نبود. اولین نوع آسانسورها که آسانسورهای قرقره‌ای می‌باشند، یک سیستم دستی داشتند و از طریق حرکت دادن یک قرقره جابه‌جا می‌شدند.

این مدل از آسانسورها از امنیت کافی برخوردار نبودند و استفاده از آن‌ها، خسارات مختلفی را برای انسان‌ها به بار آورد. با پیشرفت تکنولوژی نسل جدیدی از آسانسورها با امنیت بسیار بالا و ظاهری جذاب روی کار آمدند، که کاربرد بسیاری جهت جابه‌جایی افراد و اشیاء مختلف در بین طبقات ساختمان‌ها داشته و حضور آن‌ها در هر ساختمانی به یک امر ضروری و حیاتی تبدیل شده است.

ساخت، فروش و نصب و تعمیر انواع آسانسور

 

جهت سفارش یا مشاوره با ما تماس بگیرید

 

نکات مهم درباره‌ی استفاده از آسانسورها در ساختمان‌های مختلف

لازمه‌ی بکارگیری آسانسورها در ساختمان‌ها و آسانسورهای چند طبقه، در نظر داشتن اصول و قواعد مهمی است که باید حتما به آن‌ها توجه شود. مثلا این که در اکثر ساختمان‌ها از یک آسانسور برای حمل و جابه‌جایی انسان‌ها و همچنین ابزار مختلف استفاده می‌شود که این یک مسئله‌ی بسیار خطرناک است.

چرا که هر آسانسوری دارای ظرفیتی مشخص بوده و استفاده از آن جهت جابه‌جایی بارهایی که وزنی بیش از ظرفیت آسانسور را دارند، می‌تواند کاری بسیار خطرناک و غیر ایمن باشد.

به همین دلیل لازم است که معماران و ساختمان‌سازان در هنگام ساخت آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چند طبقه، دو مدل آسانسور مختلف را در نظر گیرند که یکی از آن‌ها برای جابه‌جایی اشیاء و دیگری جهت جابه‌جایی انسان‌ها استفاده شود.

مطالعه کنید :  بالابر موتور گیربکسی

 

بررسی انواع خرابی آسانسور ها

انواع خرابی آسانسورها نیز، به دلیل حمل بارهایی که وزنی بیش از ظرفیت یک آسانسور را دارند رخ می‌دهند. برای بررسی خرابی آسانسورها، لازم است که انواع مختلف آن‌ها را معرفی کنیم. از انواع مختلف آسانسورها می‌توان به آسانسور کششی، آسانسور هیدرولیکی، پنوماتیکی، گیرلس اشاره کرد. ممکن است قطعات آسانسور دچار مشکل شده باشد.

 

خرابی آسانسور به دلیل وجود اشکال در سنسورها

در این قسمت به بررسی دلایل خرابی آسانسور می‌پردازیم. دلیل خرابی آسانسور ممکن است که به ایجاد مشکل و نقص فنی در سیستم سنسورهای آن ربط پیدا کند؛ در کل خراب شدن سنسورهای یک آسانسور، باعث می‌شود که مشکلاتی جدی در سیستم اصلی آسانسورها ایجاد شود.

از جمله مشکلاتی که با خراب شدن سنسورهای آسانسور پیش می‌آید، می‌توان به بروز ایراد در باز و بسته شدن درهای آسانسورها و ایجاد مانع در حرکت آن‌ها اشاره داشت. بهتر است که آسانسور را به شکل مرتب بررسی و سرویس کرده، تا بتوان وجود مشکلات در سنسورهای اصلی آن را تشخیص داد.

 

دمای زیاد آسانسور

علت خرابی آسانسور ممکن است به افزایش بیش از حد دمای آن باز گردد. در فصل‌های گرمی همچون فصل تابستان، بروز این مشکل و نقص بسیار شایع است و علت آن نیز بروز مشکل در سیستم‌ خنک کننده یا تهویه کننده‌ی هوای داخل آسانسور است که این نقص و مشکل، می‌تواند دمای داخل آسانسور را تا حدی بسیار زیاد افزایش دهد و سبب بروز ایراداتی در عملکرد کلی آسانسور شود. برای این که یک آسانسور دارای دمایی مناسب باشد و عملکرد خوبی داشته باشد، دمای آن باید بین 5 تا 40 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد. در صورت وجود دمایی خارج از این محدوده، عملکرد کلی آسانسور دچار نقصی جدی می‌شود.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

متوقف شدن آسانسور به طور ناگهانی

یکی دیگر از انواع خرابی آسانسور این است که در هنگام جابه‌جایی افراد یا اشیاء، به شکل کاملا ناگهانی دچار توقف شده و از حرکت بایستد. بروز نقص در سیستم الکتریکی یک آسانسور، از جمله دلایل اصلی است که باعث رخداد این مشکل می‌شود.

از طریق بکارگیری یک برنامه نویسی بسیار دقیق برای سیستم الکترونیکی آسانسورها، می‌توان تا حد چشم‌گیری از بروز این مشکل جلوگیری کرد. سرویس آسانسور به شکلی مرتب و در طی زمان‌های مشخص نیز، تا حد چشم‌گیری از بروز این مشکل جلوگیری خواهد کرد. متوقف شدن آسانسور به شکل ناگهانی، ممکن است برای افرادی که ترس از فضای بسته دارند مشکلاتی جدی به بار آورد.

مطالعه کنید :  معرفی انواع درب کابین آسانسور

 

بروز نقص در باز و بسته شدن درب آسانسور

از دیگر انواع خرابی آسانسور، ایجاد نقص در سیستم درب آسانسور است؛ به عبارت دیگر در بعضی مواقع ممکن است که درب آسانسورها در هنگام باز و بسته شدن، دچار ایراد و نقص شود. علت بروز این مشکل آن است که دستگیره‌ی متصل شده به قفل طبقه‌ای که آسانسور در آن قرار دارد با کمانی که درب آسانسور به وسیله‌ی آن باز یا بسته می‌شود در فاصله‌ی زیادی از هم قرار بگیرند و در نتیجه‌ی آن، کمان توانایی لازم برای انتقال و هدایت کردن قفل مورد نظر را به قسمتی که قفل باید در آن قرار گیرد نداشته باشد؛ در نتیجه دروازه‌ی کشویی که در داخل آسانسور قرار دارد باز می‌شود ولی دروازه‌ای که در قسمت بیرونی آن است بسته باقی می‌ماند.

 

بروز مشکل برای موتور آسانسورها

از دیگر نقص‌های اساسی و خرابی آسانسور که می‌توان به آن اشاره کرد، بروز نقص و مشکل فنی در موتور آسانسورها است. مثلا ممکن است که موتور آسانسور به طور کلی خاموش شده و روشن نشود، که علت آن به بروز نقص فنی در سیستم الکترونیکی آسانسور برمی‌گردد.

برای بر رفع خرابی آسانسور که موتور آن روشن نمی‌شود، در ابتدا سیستم الکترونیکی آن را غیر فعال می‌کنند و قسمت‌های مختلف این سیستم مثل کلیدها، اتصالات، پریز‌ها و دو شاخه‌های آسانسور و… تحت بررسی قرار می‌دهند.

در نهایت با یافتن نقص اصلی که در موتور آسانسور رخ داده است، می‌توان مشکل به وجود آمده برای موتور آسانسور را رفع کرد. مشکل دیگری که ممکن است برای موتور رخ دهد این است که دمای موتور، به شکلی ناگهانی بالا برود؛ علت بروز این مشکل معمولا به نیم سوز شدن موتور آسانسور برمی‌گردد.

 

تولید صداهایی بلند توسط موتور آسانسور

از دیگر انواع خرابی آسانسور، تولید صداهایی نامناسب و باند توسط موتور آسانسور است؛ معمولا این مشکل به دلیل بروز نقص در کلید گریز از مرکز آسانسور و از کار افتادن این کلید رخ می‌دهد.

مطالعه کنید :  آسانسور خانگی

در صورتی که بخواهیم این نقص را برطرف کنیم، لازم است که در ابتدا این کلید را با استفاده از یک آوومتر بررسی کنیم و در صورت معیوب بودن، کلید مورد نظر را عوض و بدل کنیم. علت دیگر بروز این مشکل، می‌تواند مربوط به قطعی سیم پیچ‌های اصلی و یا کمکی آسانسور باشد. برای حل این مشکل نیز می‌توان با بکارگیری یک آوومتر مدارهای اصلی را بررسی کنیم و با پیدا کردن نقطه‌ای معیوب، به رفع عیب رخ داده اقدام کنیم.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

هزینه رفع خرابی آسانسور

از دیگر نکاتی که در هنگام بررسی انواع خرابی آسانسور باید تحت بررسی قرار گیرد، هزینه خرابی آسانسور است؛ هزینه‌ای که برای تعمیر و رفع اشکالات رخ داده برای آسانسور پرداخته می‌شود، با توجه به نقصی که رخ داده است ممکن است کم یا زیاد باشد.

به عبارت دیگر، نقصی که در سیستم اصلی آسانسور به وجود آمده ممکن است که سطحی باشد و تعمیر آن به شکلی کاملا آسان انجام شود و هزینه‌ی کمی را به دنبال داشته باشد.

از طرف دیگر ممکن است یک نقص بسیار جدی در سیستم اصلی موتور آسانسور رخ دهد و برای تعمیر آسانسور، به تعویض قطعات نیاز باشد. مولفه‌ی تاثیر گذار دیگر در این هزینه مربوط به دستمزد تعمیرکار است. مطمئنا هر چه تعمیرکار حرفه‌ای‌تر بوده و با تخصص بیشتری عمل کند، هزینه‌ی بیشتری را برای تعمیر دریافت می‌کند؛ از این رو قیمت خرابی آسانسور دارای یک نرخ متغیر است.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

معرفی پارس ایمن بالابر

شرکت آسانسور پارس ایمن بالابر ، از جمله معتبرترین شرکت‌هایی است که خدمات گسترده‌ای در جهت ساخت، نصب آسانسور و راه‌اندازی انواع مختلف آسانسورها ارائه می‌دهد. این مجموعه با داشتن یک تیم بسیار زبده و ماهر، خدماتی را در جهت رفع نقص‌ها و مشکلاتی که در سیستم اصلی آسانسورها رخ داده است ارائه می‌دهد و ساکنان یک ساختمان می‌توانند کلیه‌ی خدمات مربوط به نصب و تعمیر نقص‌های رخ داده در سیستم اصلی آسانسورها را، به متخصصان حرفه‌ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند بسپارند.

ساخت، فروش و نصب و تعمیر انواع آسانسور

 

جهت سفارش یا مشاوره با ما تماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.