انواع موتور آسانسور

انواع موتورهای آسانسور و مقایسه آنها

در هنگام انتخاب بهترین نوع آسانسور، باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیریم. آسانسور عنصری اساسی در زندگی روزمره ما است که نباید اهمیت انتخاب یکی از بین انواع مختلف را نادیده بگیریم. یکی از این مؤلفه های مهم  آسانسور موتور است که در گروه و مجموعه تراکتورسازی قرار می گیرد. موتور آسانسور عنصری است که وظیفه تولید انرژی لازم برای راه اندازی آسانسور و متوقف کردن آن را بر عهده دارد. موتور در عملکرد آینده آسانسور و میزان بودجه اختصاصی برای خرید آن مؤثر است . هدف ما آشنا کردن شما با انواع موتورهای آسانسور می باشد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

گزینه های موجود در آسانسورهای برقی

ما مطلب دیگری را به تحلیل تفاوت های بین دو سیستم اساسی کار آسانسورها، برق و هیدرولیک اختصاص داده ایم. همچنین، خواهیم دید که سیستم کشش هیدرولیکی چه مزایایی دارد. اگرچه، نصب آسانسورهای هیدرولیک در ساختمانهای کمتر از 5 طبقه و با ترافیک کم توصیه می شود. در عوض، در ساختمانهای بالای 7 طبقه و ساختمان هایی با ترافیک بالا، آسانسورهای برقی بهترین گزینه خواهند بود. امروزه در بازار آسانسور برقی، دو سیستم موتوری غالب موجود هستند.

 

مقایسه موتورهای گیربکس و گیرلس آسانسور

انواع موتور های آسانسور شامل: موتور گیربکسی و موتور گیرلس می باشد. این دو نوع؛بسیار باهم متفاوت هستند. تفاوت اصلی این دو، وجود کاهنده در اطراف موتور آسانسور است، اما این دو نوع موتور تفاوت های دیگری نیز با هم دارند.

 

موتور گیربکس آسانسور

گیربکس نوعی  موتور بزرگ است که دارای کاهنده و چرخ دنده است. موتور گیربکس در آسانسورهایی قرار می گیرد که موتورخانه دارند تا به درستی ذخیره شوند. امروزه معمول ترین کار استفاده از موتور گیربکس با اینورتر فرکانس است. این بهترین نوع موتور برای تعمیر کردن در آسانسورهایی است که دارای موتورخانه هستند.

 

موتور گیرلس آسانسور

یکی دیگر از انواع موتورهای آسانسور موتور گیر لس می باشد، بموتور گیرلس فناوری جدید است که شامل استفاده از آهنرباهای دائمی برای عملکرد آن است. این نوع موتور فاقد کاهنده است، که نتیجه آن یک ماشین جمع و جور است که فضای زیادی را اشغال نمی کند، و این علاوه بر این، بسیار قدرتمند است. آنها به طور مستقیم در شفت( چاه) آسانسور نصب می شوند، که در نتیجه  نقاط اصطکاک و سر و صدای مکانیزم را کاهش می دهند. همچنین موتور گیرلس به شما امکان می دهد تا در مصرف برق تا 40٪ صرفه جویی کنید. موتورهای گیرلس از گیربکس جدیدتر هستند، بنابراین، هدف ایجاد این نوع موتورها بهبود عملکرد موتور است. با این حال، موتور گیرلس قادر به پوشش برخی از ویژگی های موتورهای گیربکس نیستند، برای تلاش برای بهبود سایر جنبه های موتورهای گیربکس، لازم است تا به همه نقاط قوت و ضعف هر نوع نگاهی بیندازیم.

مطالعه کنید :  بالابر نفربر

فروش و نصب انواع آسانسور با موتورهای گوناگون

به همراه بیمه 1 ساله

 

برای سفارش یا مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

بالابر خانگی (2)
کابین آسانسور (24)
آسانسور خانگی (2)

 

دستورالعمل انتخاب بهترین موتور آسانسور

بسته به کارایی هر نوع موتور آسانسور، در بعضی موارد یکی کارآمدتر از دیگری است. قبل از انتخاب آسانسور با موتور گیربکس یا گیرلس، راهنمایی های زیر را با دقت بخوانید و ببینید کدام یک انواع موتورهای آسانسور برای شما مناسب تر است.

 

موتور آسانسورمشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

نکات مهم جهت خرید موتور آسانسور

 تعداد طبقاتی را که آسانسور باید در آنها جا به جا شود، در نظر بگیرید.

قدرت این دو نوع موتور متفاوت است. بنابراین، یکی از اولین عواملی که باید در نظر بگیرید ارتفاع ساختمانی است که می خواهید در آنجا آسانسور نصب کنید. هرچه موتور آسانسور قدرت بیشتری داشته باشد، مسافت بیشتری را نیز در مدت زمان کمتری قادر به جا به جایی هستند. در این حالت موتور های گیرلس پیشتاز هستند. این نوع موتورها توانایی شگفت انگیزی در سفر 600 متر در دقیقه را دارند، در حالی که محدودیت سرعت موتورهای گیربکس در همان زمان بیش از 150متر نیست.

موتور آسانسور

بنابراین اگر ساختمانی که می خواهید آسانسور را نصب کنید دارای طبقه های زیادی است، بهتر است از موتور گیرلس استفاده کنید. در مقابل، اگر ساختمان  طبقات کمتری دارد، سرمایه گذاری روی یک موتور گیرلس سودی ندارد، بنابراین، موتور های گیربکس در ساختمان های با تعداد طبقات و ترافیک کمتر بهترین گزینه هستند.

 

در هنگام انتخاب نوع موتور آسانسور، وجود موتورخانه در آسانسور را در نظر بگیرید

مطالعه کنید :  بالابر خودرو چیست؟

فضای فیزیکی یک عامل تعیین کننده در هنگام انتخاب یک موتور گیربکس یا گیرلس است. موتورخانه جزئی اختیاری در هنگام نصب آسانسور است که امکان نصب مکانیزم های پیچیده تر، سنگین یا بزرگ را فراهم می آورد. اگر آسانسور دارای موتورخانه نباشد، فقط می توانیم از موتورگیرلس استفاده کنیم. برای نصب موتورهای گیربکس در آسانسورها به موتورخانه برای نصبی بی خطر و راحت نیاز است. موتور گیرلس به طور مستقیم در شفت آسانسور نصب می شود، با این وجود در صورت وجود موتورخانه در آسانسور نیز می توانید این نوع را انتخاب کند.

موتور آسانسور

اگر سر و صدای آسانسور ساکنین را آزار می دهد، مسئله را ارزیابی کنید

عوامل بسیاری وجود دارد که باعث می شود صدای آسانسور برای همسایگان یا کارگران نزدیک به آسانسور آزار دهنده باشد. باید بررسی کنید که آیا این یک مشکل است و احتمالات موجود در شرایط فعلی را با یکدیگر مقایسه کنید. موتورهای گیرلس نسبت به موتورهای گیربکس سر و صدای کمتری دارند، زیرا این نوع موتورها باعث کاهش نقاط اصطکاک و به تبع آن سر و صدای ایجاد شده می شوند. اگر آسانسور شما دارای موتور گیربکس است و در مورد چگونگی ساز و کار پر سر و صدای آن شکایت می شود، توصیه می کنیم موتور گیرلس را انتخاب کنید.

موتور آسانسور

بودجه کوتاه مدت و بلند مدت موتور آسانسور را ارزش گذاری کنید

دو موتور موجود در اختیار شما از نظر مسئله اقتصادی بسیار متفاوت هستند. موتورهای گیربکس ارزانترین گزینه و همچنین سنتی ترین نوع هستند. اما، موتور گیربکس معمولاً هزینه بیشتری برای تعمیر و نگهداری نسبت به گیرلس دارند. از طرف دیگر، فرض بر این است که سرمایه  بیشتری  برای خرید گیرلس انجام می  شود، اینها به اندازه موتورهای گیربکس به هزینه های تعمیر و نگهداری احتیاج ندارند.

از میزان مصرف برق هر موتور آگاه باشید

مصرف انرژی یکی از بزرگترین هزینه های یک ساختمان است، بنابراین در هنگام انتخاب آسانسور نیز این نکته بسیار مهم است. موتورهای گیرلس از لحاظ صرفه جویی در مصرف انرژی از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند، زیرا از کاهنده سرعت استفاده نمی کنند. این وسیله کوچک باعث می شود موتورهای گیربکس تا 65 درصد بیشتر از گیرلس برق مصرف کنند. علاوه بر این، موتورهای گیرلس از جاذب مغناطیسی برای کار استفاده می کنند، و گرچه به مقداری برق نیاز دارند، اما مصرف آنها همیشه کمتر است.

مطالعه کنید :  آسانسور وینچی

موتور آسانسور

در مورد ظرفیت هر نوع موتور آسانسور فکر کنید

در این مرحله انتخاب کنید که چه مزیتی  شما را بیشتر متقاعد می کند: ظرفیت بار بالاتر یا فرود بهتر و برخاستن از کابین. با توجه به اینکه موتورهای گیرلس به دنبال بهینه سازی عملکردهای گیربکس هستند، می توان انتظار داشت که ظرفیت بار آنها نیز بیشتر باشد. برخی از مدل های آسانسور گیرلس می توانند به 1250 کیلو برسند، در حالی که حداکثر وزن بار موتورهای گیربکس بیش از 400 یا 500 کیلو نمی شود. با این حال، موتورهای گیربکس معمولاً مجهز به اینورتر فرکانس هستند. این دستگاه وظیفه تنظیم سرعت هنگام فرود و هنگام خاموش شدن موتور آسانسور را دارد. این امر به شما امکان می دهد که عملکرد آسانسور موتوری به  گیربکس  هنگام لمس از حد بار آن بسیار روان تر، ایمن تر و روان تر از موتوری به  گیرلس باشد.

 

قیمت موتور آسانسور

با توجه به ایرانی یا خارجی بودن موتور آسانسور و همچنین برند موتور آسانسور متفاوت خواهد بود. قدرت و کیفیت موتور تاثیر بسیار زیادی در قیمت موتور آسانسور دارد. با توجه به نوسانات قیمت در بازار حتما جهت اطلاع از آخرین قیمت ها با همکاران ما در مجموعه پارس ایمن بالابر تماس گرفته تا ضمن اطلاعا دقیق از قیمت ها از مشاوره رایگان نیز بهره مند گردید.

وتور آسانسمشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000ور

شرکت پارس ایمن بالابر با داشتن چندین سال سابقه کاری در زمینه های ساخت و راه اندازی و نصب انواع بالابر ها و آسانسور ها بهترین خدمات را به مشتریان گرامی ارائه می دهند. هدف اصلی این شرکت جلب رضایت مشتریان می باشد از جمله خدمات ارائه شده شامل: بالابر ویلچر، بالابر نفر بر، بالابر پله می باشد.

فروش و نصب انواع آسانسور با موتورهای گوناگون

به همراه بیمه 1 ساله

 

برای سفارش یا مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

بالابر خانگی (2)
کابین آسانسور (24)
آسانسور خانگی (2)
5/5 - (2 امتیاز)

۲ دیدگاه

  • قیمت آسانسور ۶ نفره با ۸ ایستگاه(همکف+۷ طبقه) با مشخصات: ۱- موتور گیربکس ایتالیایی، کابین استیل و آینه، درب ریلی و ۲- کابین ام دی اف، و درب لولایی و موتور گیربکس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.