تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو چیست؟

شیب خیلی تند رمپ، گیر کردن خودروهای شاسی بلند، و حمل و نقل بین طبقات مختلف یک مجتمع تجاری، آسانسورهای خودرو بر را به یک راهکار اساسی تبدیل کرده اند. بالابر خودرو هم برای حمل خودرو به کار برده می شود.اما از لحاظ ساختار و کارایی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. اگر می خواهید تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو را بدانید این مقاله از پارس ایمن الکترونیک را اصلا از دست ندهید.

 

لیست مقایسه آسانسور خودروبر و بالابر خودرو

تا این جا به بررسی آسانسور خودروبر و بالابر خودرو پرداخته شد. حال که با کارکرد و انواع هر کدام از آسانسور خودروبر و بالابر خودرو آشنا شدید به راحتی می توانید فرق آسانسور خودروبر و بالابر خودرو را درک کنید. در ادامه به تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو می پردازیم:

  • در آسانسورهای خودروبر، خودرو به طور کامل وارد کابین آسانسور می‌شود و سپس بین طبقات حرکت می‌کند. اما در بالابر خودرو، ماشین بر روی کفی یا ریل ‌های چرخ قرار می‌گیرد.
  • آسانسورهای خودروبر نیاز به چاه و مکان نصب مشخص در ساختمان دارند در حالی که بالابرها را می‌توان در هر کجا و در کمترین فضای ممکن نصب کرد.
  • آسانسور خودروبر را در ساختمان های مرتفع نصب می شود اما در بالابر خودرو محدودیت دامنه ی حرکت وجود دارد و برای ساختمان‌های بلند به کار برده نمی شود.
  • هزینه ساخت آسانسور خودروبر به دلیل استفاده از قطعات بیشتر و تجهیزات مدرن تر، بیشتر از بالابر خودروست.
  • یکی دیگر از تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو بحث امنیت آنهاست. ایمنی در آسانسور خودروبر بیشتر از بالابر خودروست. آسانسور خودروبر برای طی مسافت زیاد طراحی شده‌ پس بسیار ایمن هستند. ولی بالابرها از اطراف پوشش ندارند و  امکان خطر سقوط افراد وجود دارد.

+982142230000

 

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو

برای درک بهتر تفاوت های این دو و انتخاب درست، ما در ادامه به معرفی و بررسی مزایا و معایب و کاربرد هر یک می پردازیم:

آسانسور خودروبر چیست؟

مقایسه آسانسور خودروبر و بالابر خودرو

آسانسورهای خودروبر، کاربرد مشابه آسانسورهای معمولی دارند. اما به جای جا به جایی انسان، ماشین ها را بین طبقات جا به جا می‌کنند. این آسانسورها به دلیل استحکام و تحمل وزن بالا، سیستم حرکتی منحصر به فرد، کابین، آهنکشی و… خودروبرها با آسانسورهای معموای فرق دارد. آسانسور خودروبر به راحتی خودرو شما را از یک طبقه به طبقه دیگر منتقل می‌کند. برای استعلام قیمت آسانسور خودرو با کارشناسان پارس ایمن بالابر در ارتباط باشید.

مطالعه کنید :  فروش انواع هوم لیفت

در آسانسورهای خودروبر نیازی نیست که از خودروی خود پیدا شوید کافی است، کلید احضار را فشار دهید. پس از اینکه آسانسور به مبدا رسید و ماشین وارد کابین شد، دوباره بدون نیاز به پیاده شدن می ‌توان دستور حرکت به طبقه مورد نظر را صادر کرد.

انواع آسانسور خودروبر با توجه به عملکرد

آسانسورها به توجه به عملکردشان به دو نوع هیدرولیک و مغناطیسی تقسسیم می شوند.

  • آسانسور خودروبر هیدرولیکی

آسانسورهای خودروبر هیدرولیکی برای پارکینگ‌ های نیمه مکانیزه و تمام مکانیزه بهترین گزینه است و خودرو را به صورت عمودی جا به جا می کند.

آسانسورهای هیدرولیکی کادر وزنه ندارند و نیاز به موتورهای قوی دارند تا بتوانند به وسیله جک، کابین و افراد و خودروهای موجود را به بالا و پایین حرکت دهند. این آسانسور هیدرولیکی خودروبر یک موتور سه فاز دارد که فشار روغن برای جک هیدرولیکی فراهم می کند که به همراه یک شیر الکتریکی مخصوص (پاور یونیت) در روغن شناور هستند. توان مورد نیاز برای حرکت آسانسور به سمت پایین از طریق باز کردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین تامین می شود.

مزیت آسانسور خودروبر هیدرولیکی

این آسانسورها دارای مزیت های بسیاری است که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • نیروی کم
  • قدرت زیاد
  • حرکت نرمی و بی صدا،
  • دقت در توقف
  • توانایی حمل بارهای سنگین
  • عدم نیاز به موتورخانه
  • ایمنی بیشتر در هنگام وقوع زلزله

 

  • آسانسور خودروبر مغناطیسی

آسانسورهای خودروبر مغناطیسی با استفاده از نیروی مغناطیسی کار می کند به طوری که از این نیرو به عنوان استاتور موتور در نقش روتور بهره می برد.

در واقع این گونه عمل می کند که جریان برق به استاتور متصل شده و بعد از ایجاد میدان مغناطیسی به روتور می رسد. می تواند جریان برق را توسط سیم پیچ‌ های استاتور به سیم پیچ ‌های تعبیه شده روی روتور القا کنند کابین آسانسور را به حرکت در بیارد. این آسانسورها وزنه تعادل، کابل فولادی و موتورخانه ندارند. از لحاظ ایمنی، این آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای خودروبر هیدرولیکی از ایمنی بیشتری برخوردارند ولی قیمت بسیار بالاتری دارند.

 

بالابرخودرو چیست؟

فرق بالابر خودرو و آسانسور خودروبر-

طراحی و عملکرد بالابر خودرو به این صورت است که می تواند خودرو را به صورت عمودی و بین طبقات مختلف ساختمان جابه جا کند. سیستم حرکتی بالابرهای خودرو از نوع هیدرولیک است که توانایی بسیار بالایی برای جا به جایی دارد. برای استعلام قیمت بالابر خودرو با کارشناسان پارس ایمن بالابر در ارتباط باشید.

مطالعه کنید :  چرا آسانسور گیر می‌کند؟

 

بالابر خودرو و معرفی انواع آن

سیستم حرکتی بالابرهای خودرو از نوع هیدرولیکی است که قدرت بسیار زیادی برای حمل و جا به جایی ماشین دارد. بالابرهای خودرو با توجه به مکان نصب آن ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • بالابرهای چهار پایه

برای بلند کردن ماشین های سنگین مثل انواع کامیون وتریلی به کار برده می شود. در بالابر‌های چهار پایه مجهز به ستون های اضافی پشتیبان کننده هستند برای همین می توانند ظرفیت بیشتری را حمل کنندمانند نمایندگی‌ها و نمایشگاه های ماشین، تعمیرگاه‌ها و تعویض روغنی‌ها از این نوع بالابر استفاده می کنند

بالابر چهار پایه نصب آسانی داشته و به فضای کمی برای نصب احتیاج نیاز دارد. برای همین در پارکینگ مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چون به هیچگونه ساخت و ساز و تخریبی در ساختمان نیاز ندارند و به راحتی قابل نصب است. اگر دو خودرو دارید اما تنها یک جای پارک در ساختمان قرار دارد، بالابر چهارپایه را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • بالابرهای دو پایه

بالابر‌های خودروی دو پایه، دو پایه فوق ‌العاده محکم و بازو‌های تثبیت‌کننده پشتیبان دارد. این بالابرها معمولا در تعمیرگاه‌ ها و مراکز سرویس خودروها به کار برده می شود.

بالابر دوپایه خودرو هزینه نصب پایینی دارد و قابلیت دسترسی به زیر ماشین دارد که این مزیت برای سرویسکاران بسیار بااهمیت است این بالابرها را می‌توان با ظرفیت‌های مختلف نصب کرد. ولی استفاده از آن ها در پارکینگ های مسکونی چندان رایج نیست.

+982142230000

  • بالابر خودرو مخصوص پارکینگ

بالابر خودرو مخصوص پارکینگ شباهت زیادی با بالابر چهارپایه دارد اما تعداد طبقات در این نوع بیشتر است و مخصوص جاهایی که فضای پارک کمی در اختیار دارند. با استفاده از بالابر خودرو تعداد ماشین بیشتری را می‌توان در یک فضا جای داد.

به این شکل که هر خودرو در زیر خودرو دیگر به راحتی پارک می شود. این بالابر موارد مصرف متنوعی دارد به طوری که کلیه پارکینگ ‌های عمومی و هم گاراژ‌های خصوصی و ساختمان‌ های مسکونی می‌توانند از این نوع بالابر خودرو استفاده کنند.

  • بالابر خودرو زیر زمینی

این بالابر طراحی جالبی دارد به این شکل که بالابر در کف زمین یا محل نصب آن پنهان شده است و در صورتی که بخواهید از آن استفاده کنید بالا می اید.

مطالعه کنید :  بالابر کارگاهی

این بالابر محیط کار را شلوغ نمی‌کند و شما حداکثر استفاده را از فضا خواهید برد. نکته جالب دیگر این است که در طراحی این نوع بالابر می ‌توان از هر دو گزینه خودروبرهای چهارپایه و دوپایه نیز استفاده کرد.

برای نصب بالابر خودرو زیر زمینی شما به نیاز دارید که کف زمین را حفاری کنید و فضای مورد نیاز برای نصب این بالابر را تامین کنید تا بتوانید بالابر را در آن جای دهید. این کار هزینه های ساخت را افزایش خواهد داد.

این نوع بالابر را می توان در نمایشگاه‌ های اتومبیل و مراکز خرید و فروشگاه‌ های دیگر نصب کرد. حتی شما می‌توانید این بالابر را در حیاط منزل خود نصب کنید تا بتوانید هم از فضای زیر زمین و هم از فضای سطح بهره ببرید.

 

فرق در کاربرد آسانسور خودروبر و بالابر خودرو

فرق در کاربرد آسانسور خودروبر و بالابر خودروپارکینگ های طبقاتی از آسانسور خودروبر استفاده می کنند. این آسانسور در نمایشگاه های خودرو گاراژها و آپارتمان جهت جابه جایی افقی و عمودی خودروها نصب می شود. بیشترین کاربرد آسانسورهای خودروبر در ساختمان های ۲ تا ۳ طبقه است.

بالابر خودرو دامنه حرکت محدود دارد که با توجه به نوع و ظرفیت خود برای فاصله‌ های کوتاه به کار می رود مهم ترین موارد استفاده آن نصب در فروشگاه ‌ها، گاراژها، نمایشگاه‌ های اتومبیل و منازل مسکونی با ارتفاع کم می‌باشد.

 

پارس ایمن بالابر بهترین تولید کننده انواع آسانسور و بالابر 

شرکت آسانسور پارس ایمن بالابر مجری انواع آسانسور خودروبر و بالابر خودرو به کادری از مهندسین باتجربه و سابقه فعالیت زیاد به شما در انتخاب میان آسانسور خودروبر یا بالابر خودرو کمک خواهد کرد.

همکاران ما با توجه به نیاز و شرایط ساختمان تعداد طبقات، ظرفیت و ترافیک ساختمان و البته بودجه شما بهترین گزینه را برای حمل خودرو به شما پیشنهاد می کنند همکاران ما با بررسی دقیق همه گزینه ‌ها و برآورد هزینه‌ های نهایی شما را راهنمایی می کنند. در نهایت، مهندسین شرکت پارس ایمن بالابر خودروبر را با توجه به نیاز ساختمان و ترافیک رفت و آمد آن، در دو نوع تجاری و شخصی اجرا و نصب می کنند.

+982142230000

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.