موقع گیر کردن در آسانسور چه کار کنیم؟

موقع-گیر-کردن-در-آسانسور-چه-کار-کنیم؟

آسانسورها ممکن است به دلایل گوناگونی دچار نقص فنی شده و در هنگام حرکت و جابه‌جایی، به شکل ناگهانی متوقف شوند. در هنگام گیر کردن در آسانسور لازم است که یک سری اقدامات مشخص انجام شود. در این مقاله به بررسی اقداماتی که لازم است در هنگام توقف و ایستادن آسانسور انجام شود اشاره می‌کنیم.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

چرا آسانسور گیر می‌کند؟

سوال مهم دیگری که در باب موضوع گیر کردن در آسانسور پیش می‌آید این است که اصلا چرا آسانسور گیر می‌کند؟ در هنگام گیر کردن آسانسور و توقف آن، مشکلی در سیستم‌های محرک آسانسور پیش آمده است که با فعال شدن ترمز آسانسور و متوقف شدن آسانسور در بین طبقات، از بروز مشکلات دیگر در سیستم حرکتی این وسیله جلوگیری می‌شود.

بطور کلی علت گیر کردن در آسانسور و متوقف شدن این وسیله در بین طبقات را، می‌توان سه عامل مختلف دانست: از جمله دلایلی که باعث این اتفاق می‌شود، قطع جریان برق از شبکه‌ی اصلی توسط اداره‌ی برق، رخداد اتفاقات و بلایای طبیعی مثل رعد و برق و یا اتصالی برق به دلیل خطای انسانی است.

در صورت انجام اقداماتی چون باز نگه داشتن زوری درب آسانسور و با سوار شدن افرادی بیش از ظرفیت آسانسور در آن، ممکن است آسانسور متوقف شود؛ در واقع این که استفاده‌ی درستی از آسانسور نشود، ممکن است اختلالاتی در عملکرد آن ایجاد شده و باعث توقف و گیر افتادن در بین طبقات ساختمان‌ها شود.

بروز مشکلات مکانیکی و همچنین مشکلات الکتریکی در سیستم آسانسور در هنگام جابه‌جایی آسانسور نیز، عامل دیگری است که باعث می‌شود آسانسور در بین طبقات گیر کند.

هنگام گیر کردن در آسانسور چه کار کنیم؟

گیر کردن در آسانسور و رهایی از آن چگونه ممکن خواهد بود؟ شاید این سوال خیلی از شما باشد. امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها جهت آسان شدن رفت و آمد و جابه‌جایی در بین طبقات اقدام به نصب آسانسور می‌کنند.

مطالعه کنید :  آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهایی که در ساختمان‌های مختلف نصب می‌شوند، در انواع مختلفی وجود دارند. گاهی مواقع به دلیل رخداد مشکلات گوناگون در سیستم این آسانسورها، ممکن است که آسانسور در حین جابه‌جایی و حرکت در بین طبقات گیر کند.

حال سوال اینجاست که در هنگام گیر کردن در آسانسور چه کار کنیم؟ به طور حتم می‌توان در این مورد اظهار نظر کرد که گیر افتادن در آسانسور باعث به وجود آمدن شرایطی استرس‌زا برای افراد می‌شود و گیر کردن در اتاقک کوچو آسانسور، شرایطی وحشتناک را برای افراد به وجود خواهد آورد؛ مخصوصا افرادی که ترس از تنگنا دارند.

ساخت، فروش و نصب و تعمیر انواع آسانسور

 

جهت سفارش یا مشاوره با ما تماس بگیرید

اقدامات مهم حین گیر کردن در آسانسور

نکته‌ی مهم این است که هنگام گیر کردن در آسانسور باید حتما خونسردی و آرامش خود را حفظ نمایید. بطور کل وقتی که در آسانسور گیر می‌کنید، چیزی وجود ندارد که بخواهد باعث ترس شما شود.

شاید بترسید که ممکن است آسانسور ناگهان حرکت کرده و سقوط کند؛ اما در هنگام گیر کردن در آسانسور و متوقف شدن آن در بین طبقات، ترمز اضطراری آسانسور به دلیل این که یک سیستم مکانیکی می‌باشد دچار مشکل خاصی نمی‌شود.

علاوه بر آن سیم بکسل‌های آسانسور که کار جابه‌جایی آن را انجام می‌دهند نیز دچار مشکل خاصی نخواهند شد و بسیار قوی و محکم بوده و تکان نمی‌خورند. هنگام گیر کردن در آسانسور، چراغ‌های آسانسور همچنان روشن باقی می‌مانند.

پس نیازی نیست که از تاریکی احساس وحشت کنید. از آنجایی که اکسیژن کافی به داخل کابین آسانسور منتقل می‌شود، پس نگرانی درباره‌ی خفگی در آسانسور جایز نیست.

بعد از این که آرامش کافی را به دست آوردید و احساس نگرانی شما رفع شد، برای ارتباط با افرادی که در بیرون آسانسور هستند تلاش کنید. برای این کار می‌توانید از تلفن‌هایی که در داخل آسانسور نصب شده‌اند استفاده کنید.

مطالعه کنید :  بررسی استاندارد آسانسور ها

همچنین می‌توانید از زنگ هشداری که در کابین آسانسور نصب شده استفاده کنید تا افرادی که در آسانسور هستند را مطلع و آگاه کنید. در صورت نبود این امکانات در آسانسور، از تلفن همراه خود برای آگاه کردن دیگران استفاده کنید. اگر که تلفن شما آنتن‌دهی خوبی نداشت، سعی کنید با صدای بلند داد بزنید و دیگران را آگاه کنید.

بعد از این که توانستید ارتباط خود را با افراد بیرون آسانسور برقرار کنید، درباره‌ی وضعیت خود و این که در چه طبقه‌ای از ساختمان گیر افتاده‌اید و همچنین تعداد نفراتی که در آسانسور هستند، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهید.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

هنگام گیر کردن آسانسور افراد بیرون از آسانسور باید چکار کنند؟

در هنگام گیر کردن در آسانسور علاوه بر این که افراد داخل آسانسور باید اقداماتی را انجام دهند، افرادی که بیرون آسانسور هستند نیز در صورتی که ممکن باشد لازم است که یک سری اقدامات مهم را برای بیرون آوردن این افراد از وضعیت پیش آمده انجام بدهند.

وقتی با در چنین موقعیتی قرار می‌گیریم و با افرادی مواجه می‌شویم‌ که در آسانسور گیر افتاده‌اند، در ابتدا لازم است که آرامش خود را حفظ کرده و به اعصاب خود مسلط شویم تا بتوانیم اقدامات لازم را برای کمک به افرادی که گیر افتاده‌اند انجام دهیم.

سپس لازم است که از اوضاع شخصی که در آسانسور گیر افتاده است، مطلع شویم؛ مثلا بپرسیم که آیا بیماری خاصی دارد یا نه. در صورت این که شخص مورد نظر به دلیل گیر افتادن در آسانسور دچار نگرانی شده و بی‌هوش شده است، لازم است که اورژانس خبر کنیم. سپس باید چک کنیم که کابینی که با طبقه‌ی مورد نظر هم‌تراز است گیر کرده یا نه.

اگر که کابین متوقف شده بود، می‌توان با استفاده از کلیدهای اضطراری درب‌ها را باز کرده و اشخاصی که در آسانسور گیر افتاده‌اند آزاد کنید. در غیر این صورت، لازم است که برای آزاد کردن افراد آتش نشانی را مطلع سازید.

مطالعه کنید :  مقایسه انواع آسانسور

در صورت وجود شرایط جدی‌تر هنگام گیر کردن در آسانسور مثلا آتش گرفتن ساختمان مورد نظر، لازم است که کابین آسانسور را با یکی از طبقات ساختمان هم‌تراز نمایید. نکته‌ی مهم این است که، تنها زمانی دست بکار شوید که شرایط اضطراری باشد؛ وگرنه منتظر باشید که ماموران آتش نشانی برای کمک حاضر شوند.

 

چه زمان‌هایی از آسانسور استفاده نکنیم؟

برای این که از بروز اتفاقاتی همچون گیر کردن در آسانسور پیش‌گیری کنیم، لازم است که در بعضی مواقع برای جابه‌جایی در بین طبقات از آسانسور استفاده نکنیم.

برای جلوگیری از وقوع حوادثی چون گیر کردن در آسانسور در هنگامی که آسانسور دچار نقص یا مشکل فنی شده است، برای جابه‌جایی از آن استفاده نکنید و منتظر بمانید که نقص پیش آمده رفع شود.

علاوه بر آن برای پیش‌گیری از گیر کردن در آسانسور در هنگام بروز آتش سوزی در ساختمان مورد نظر، از آسانسور استفاده نکنید. علاوه بر آن بعد از رخداد بلایای طبیعی همچون زمین لرزه نیز، از آسانسور استفاده نشود.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

معرفی مجموعه پارس ایمن بالابر

مجموعه پارس ایمن بالابر، از جمله معتبرترین شرکت‌هایی است که خدمات گسترده‌ای در جهت ساخت، نصب و راه‌اندازی انواع مختلف آسانسورها ارائه می‌دهد. این مجموعه با داشتن یک تیم بسیار زبده و ماهر، خدماتی را در جهت رفع نقص‌ها و مشکلاتی که در سیستم اصلی آسانسورها رخ داده است ارائه می‌دهد و ساکنان یک ساختمان می‌توانند کلیه‌ی خدمات مربوط به نصب، سرویس آسانسور  و تعمیر نقص‌های رخ داده در سیستم اصلی آسانسورها را، به متخصصان حرفه‌ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند بسپارند.

ساخت، فروش و نصب و تعمیر انواع آسانسور

 

جهت سفارش یا مشاوره با ما تماس بگیرید

4.5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.