سیستم کنترل دستی آسانسور

سیستم-کنترل-دستی-آسانسور

سیستم کنترل دستی آسانسور در سال های اخیر کاربردهای فراوانی پیدا کرده است. سیستم کنترل دستی آسانسور، سیستمی می باشد که بر اساس یکی از مکانیزم های شناسایی یکی از کارهای مکانیکی را انجام می دهد. به عنوان مثال در یک سیستم ای سی که با استفاده از شناسایی پین کار می کند، بدین صورت که با وارد کردن یک رمز مخصوص قفل برقی تعبیه شده بر روی چارچوب در، عمل کرده و در باز می شود. بر اساس گفته های بالا، یک سیستم ای سی به رفع مشکل تمام سیستم های مکانیکی کمک می کند و آن روش تکثیر کلید است به گونه ای که فقط می توان برای یک قفل یک کلید را مشابه سازی کرد و از آن برای افراد مختلف استفاده نمود. از مهم ترین مزیت های این سیستم کنترل دستی آسانسور، در نظر گرفتن کلیدهای شناسایی گوناگون به یک قفل و همچنین راحتی حذف و مدیریت کلیدها می باشد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

دیاگرام پایه یک سیستم کنترل دستی آسانسور

بخش ای سی یو در اصل یک سوییچ کنترل شونده به آی دی می باشد که همراه با قفل برقی و تغذیه آن شرایط کنترل آسانسور را به وجود می آورد و احتیاجی به قسمت های قفل برقی و تغذیه آن نمی باشد. در این قسمت به توضیح شیوه های گوناگون شناسایی در انواع ای سی یو ها می پردازیم: اختصاص کلید و یا شناسایی در ای سی یو به شکل ترکیب یک یا چند شیوه شناسایی زیر صورت می گیرد:

بخش ۱ : IDS

بخش IDS که امکان دارد در ای سی یو ترکیب شده باشد باعث تامین کد شناسایی آی دی برای ای سی یو می شود. به طور مثال ای دی اس ممکن است یک کارت خوان مغناطیسی باشد.

 

شناسایی مبتنی بر پین

در این شیوه شناسایی یک عدد حداقل دو رقمی بوده که به وسیله یک صفحه کلید نصب گردیده بر پانل ای دی اس دریافت می گردد. در سیستم های قدیمی این شیوه به عنوان تنها شیوه ورود آی دی استفاده گردیده و در سیستم کنترل دستی آسانسور امروزی پین با شیوه شناسایی دیگر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ترکیب می شود.

 

شناسایی مبتنی بر کارت:

در این شیوه کد شناسایی عدد چهار تا ده رقم در کارت ذخیره می شود و ای دی اس به وسیله یک کارت خوان، می تواند این کد را از کارت بخواند. کارت های به کار رفته به شرح زیر می باشد:

مطالعه کنید :  نکات خرید آسانسور برای ساختمان در هنگام خرید

 

کارت مغناطیسی

از پر استفاده ترین نوع کارت ها، کارت مغناطیسی می باشد. در این نوع از کارت ها اطلاعات شناسایی که امکان دارد علاوه بر آی دی شامل اسم و دیگر  مشخصات بوده، یک نوار مغناطیسی با تقریبا عرض یک سانتی متر و در یک سمت کارت ذخیره می گردد. کارت خوان این گونه کارت ها به دو شیوه اتوماتیک و یا دستی کار می کند. در مدل دستی کارت بایستی از درون شکاف کارت خوان و در مقابل هد کشیده شده و در مدل اتوماتیک کارت از یک محفظه به کارت خوان وارد شده و بعد از خواندن آی دی از همان محفظه یا محفظه دیگر تحویل می گردد. در سیستم ACS اکثر از نوع دستی استفاده می گردد.

مرکز تخصصی ساخت، فروش و نصب انواع آسانسور و بالابر 

به همراه بیمه و خدمات پشتیبانی و قیمت های رقابتی

جهت مشاوره یا سفارش با ما تماس بگیرید

کارت RFID:

کلیدها وکارت های RFID، کد خود را به وسیله آر اف به کارت خوان منتقل می کنند. این کارت ها به دو گونه اکتیو و پسیو موجود می باشد. کارت اکتیو دارای باطری می باشد و کد خود را تا اندازه ده متر منتقل می کنند و بیشترین موارد استفاده آن ها در سیستم های RKE می باشد. تگ های پسیو فاقد باطری بوده و بنابراین محدودیت عمر تگ های اکتیو را ندارد اما فاصله خواندن آن ها نهایتا یک متر محدود بوده و پر استفاده ترین آن ها تگ های فاقد تماس ۱۲۵ می باشد.

 

کارت های بارکد

کارت هایی که روی آن ها بر اساس استانداردهای مشخصی کدهایی به شکل خط های کنار هم چاپ شده است که بعد از اسکن شدن به وسیله کارت خوان کد آن را شناسایی کرده و برای سیستم کنترل دستی آسانسور می فرستد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

شناسایی مبتنی بر BIOMETRICS

مشخصات بعضی اعضای بدن مثل فرم هندسی دست، تصویر رگ ها، شبکیه چشم، عنبیه چشم و اثر انگشت هر کس منحصر به فرد می باشد و به همین دلیل با سنجیدن آن ها به وسیله سنسورهای ویژه از آن ها می توان به عنوان آی دی فرد استفاده کرد. از این رو سنسورهای اثر انگشت به دلیل قیمت کم تر و استفاده آسان کارکرد زیادی در سیستم های ای سی اس پیدا کرده است.

مطالعه کنید :  ضوابط استاندارد نصب آسانسور در ساختمان ها

 

بخش ACU

این بخش هسته اصلی یک سیستم ای سی اس را تشکیل خواهد داد. ای سی یو بعد از دریافت آی دی از سوی آی دی اس به جستجوی آی دی در لیست آی دی های قابل اعتماد شناسانده شده در حافظه خود می پردازد و هنگام پیدا کردن آن رله سوییچ را در یک تایم خاص متصل می کند. در ادامه به توضیح ACS می پردازیم:

 

ورودی دیجیتال برای سنسور وضعیت

در این سنسور یک کلید مغناطیسی بوده که در چارچوب نصب گردیده و با نزدیک شدن قسمت آهن ربا که بر روی در واقع شده، اقدام به تشخیص حالت باز و یا بسته شدن را کرده و به وسیله یک ورودی دیجیتال ای سی یو را خبردار می کند.

 

ورودی کلید شصتی

این کلید متصل به یک ورودی دیجیتال ای سی اس مثل کلید اف اف این قابلیت را دارد که از داخل اتاق، در را باز نماید. بعضی ای سی یوها با ایجاد شرایط وصل کردن چندین ADS و نیز چندین سوییچ به شکل کنترل متمرکز برای تعدادی در استفاده می گردد. لیست آی دی ها یا کلیدها به چندین شکل در حافظه غیر فرار تعریف می گردند در صورتی که ای سی اس شامل کی پد بوده و دریافت آی دی ها و همچنین حذف آن ها به وسیله کی پد انجام می شود. در صورتی که ای سی اس تنها شامل کارت خوان بوده و ای سی یو چندین کارت را به شکل کارت سرویس شناسایی می کند به گونه ای که با ارایٔه هر کدام از این کارت های ای سی یو در موقعیت دریافت کارت، کلید یا حذف آن ها و غیره قرار می گیرد.

 

خروجی آلارم

ای سی یو در موقعیت اضطراری مثل باز شدن در با فشار بالا، فعال شدن رله خروجی آلارم متصل به آژیر فعال می شود.

 

رابط ارتباطی سریال

داشتن این ارتباط ویژگی های قابل توجهی برای یک ای سی یو به حساب می آید و کارکردهای فراوانی دارد. داشتن این نوع رابط اغلب به معنی دارا بودن زمان حقیقی یا RTC و همچنین حافظه غیر فرار زیاد هم می باشد. در این نوع ای سی یوها اتفاقات مهم مانند باز شدن درها همراه با آی دی و تایم ثبت شده و زمان ایجاد ارتباط در پی سی قابل رویت می باشد.

مطالعه کنید :  عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور

 

سیستم ACS آسانسور

آسانسورهای موجود در ساختمان های عمومی مانند دانشگاه ها، بیمارستان ها و … تنها برای پرسنل به کار برده می شود و بنابراین لزوم به کار بردن از سیستمی است که در دسترسی به آسانسور و یا دسترسی به هر طبقه تنها در دسترس ساکنین موجود در آن طبقه قرار گرفته شود. از این رو این سیستم ها قابلیت های گوناگونی برای کنترل دسترسی و راهنمایی کابین به دیگر طبقات طراحی شده اند به گونه ای که بدون هیچ گونه تداخلی با کنترلر اصلی آسانسور نداشته و موقع نصب نیز تغییر زیادی به پانل کابین نمی دهد.

هزینه خرید سیستم کنترل دستی آسانسور

قیمت خرید سیستم کنترل دستی آسانسور قیمت از پیش تعیین شده ای نداشته و عواملی همچون نوع کنترل، دستمزد تکنسین، موقعیت مکانی و … بر روی قیمت آن تاثیر گذار می باشد. جهت اطلاع از قیمت خرید سیستم کنترل دستی آسانسور و همچنین قیمت آسانسور می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس گرفته تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

پارس ایمن بالابر

شرکت پارس ایمن بالابر ارایٔه دهنده انواع بالابرهای صنعتی می باشد. این مرکز ارایٔه دهنده مرغوب ترین و با کیفیت ترین بالابرها بوده و با ارایٔه محصولاتی با کیفیت توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. این شرکت دارای بیش از ۱۲ سال سلبقه در زمینه ساخت، فروش، نصب آسانسور و راه اندازی انواع بالابر در ایران بوده و از خوش نام ترین شرکت ها در این زمینه ها می باشد. این مرکز با پشتیبانی و گارانتی محصولات خود شما را از مرغوبیت این دستگاه ها مطمیٔن خواهند کرد. جهت نیاز به بالابر و ثبت درخواست می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با این مرکز تماس حاصل نمایید. تنها کافیست یک بار از خدمات این شرکت استفاده کرده تا مشتری همیشگی ما شوید.

مرکز تخصصی ساخت، فروش و نصب انواع آسانسور و بالابر 

به همراه بیمه و خدمات پشتیبانی و قیمت های رقابتی

جهت مشاوره یا سفارش با ما تماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.