معرفی و بررسی انواع بالابر ساختمانی

بررسی-انواع-بالابر-ساختمانی

در یک ساختمان برای انجام کارها و پیش روی پروژه، از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در ساختمان‌ها می‌توان به انواع بالابر ساختمانی اشاره کرد. به وسیله‌ی انواع بالابرها، می‌توان ابزار و مصالح مورد استفاده در ساختمان‌ها را در طبقات مختلف ساختمان مورد نظر جابه‌جا کرد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

بالابر ساختمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

در هنگام ساخت یا بازسازی یک ساختمان، از مصالح و تجهیزات بسیاری استفاده می‌شود؛ از جمله‌ی این تجهیزات بسیار مهمی که در هنگام ساختمان‌سازی از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به انواع بالابر و بالابر ساختمانی اشاره کرد. استفاده‌ی اصلی و مهمی که از این انواع بالابر ساختمان می‌شود، حمل و نقل مصالح مورد نیاز در هنگام ساختمان‌سازی در طبقات مختلف ساختمان است.

پس وجود این بالابرها در هنگام ساختمان‌سازی بسیار مهم بوده و این ابزار از جمله ابزارهای کلیدی ساخت و ساز به شمار می‌آید. بالابرها از قطعات و جزئیات متنوعی از جمله وینچ، سیم بکسل، جعبه نگهدارنده، قلاب و باکت، پایه‌های بالابر، گیربکس و همچنین الکتروموتور تشکیل شده است. بر روی انواع بالابرها می‌توان ریموت کنترل از راه دور نصب کرده و بدین جهت آن‌ها را از فواصل زیاد کنترل کرد.

از جمله کاربردهای مهم بالابرهای ساختمانی، می‌توان به جابه‌جایی و حمل و نقل مصالح مختلف ساختمانی به میزان کم یا زیاد در طبقات مختلف ساختمان‌ها اشاره کرد. علاوه بر آن از انواع بالابر ساختمانی جهت حمل و نقل بار در اسکله‌ها و کارخانه‌ها و انبارهای و همچنین تخلیه‌ی بار کامیون‌ها استفاده می‌شود.

ساخت، فروش و نصب انواع بالابر ساختمانی

 

جهت سفارش یا مشاوره با ما تماس بگیرید

 

 

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

بررسی انواع بالابر ساختمانی

در این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی انواع بالابر ساختمانی پرداخته می‌شود. بطور کلی جهت معرفی انواع بالابر ساختمانی باید گفت که این بالابرها اکثرا برقی هستند و می‌توان آن‌ها را در دوسته‌ی بالابرهای تک فاز و بالابرهای سه فاز جای داد، که از همین جهت می‌توان تشخیص داد که انواع بالابرها یا با برق تک فاز و یا با برق سه فاز کار می‌کنند.

درون بالابرهای ساختمانی تک فاز از الکتروموتورهای با قدرت 2 یا 3 اسب بخار استفاده شده، که دارای قدرت کشش بار تا حجم‌های 250 کیلوگرمی می‌باشند. بالابرهای ساختمانی سه فاز نیز دارای الکترو موتورهایی با قدرت 2 الی 10 اسب بخار هستند و توان کشش آن‌ها به بارهایی با حجم 1000 کیلوگرم نیز می‌رسد. از این بالابرهای سه فاز برای حمل و جابه‌جایی بارهایی با وزن بیش از 300 کیلوگرم استفاده می‌شود.

مطالعه کنید :  چگونه آسانسور را سرویس کنیم ؟

 

ساخت بالابر ساختمانی و نصب آن چگونه انجام می‌شود؟

جهت بررسی انواع بالابر و انواع بالابر ساختمانی و آگاهی از چیستی و طرز عملکرد این بالابرها، لازم است که با رویه‌ی ساخت بالابر ساختمانی نیز آشنا باشیم و جزئیات مربوط به ساخت انواع این ابزار مهم را بدانیم. همانطور که گفته شد، بالابرهای ساختمانی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند؛ از جمله‌ی این اجزاء می‌توان به ترمز بالابر، گیربکس بالابر، سیم بکسل و… اشاره کرد.

پس از این که اجزاء مورد نیاز برای ساخت بالابرها را تهیه کرده‌ایم و بالابر مورد نظر خود را ساختیم، نوبت به رویه‌ی نصب این بالابرها خواهد رسید. جهت نصب انواع بالابرها، ابتدا استراکچر یا همان شاسی بالابر را به شکل وارونه بر روی یک سطح با مقاومت بالا نصب می‌کنیم. طریقه‌ی نصب به شکلی است که ریل بالابر روی زمین و با استفاده از کرپ به یکدیگر نصب شده باشد.

پس از این کار، استراکچر یا شاسی را برمی‌گردانیم و سپس وینچ بالابر را بر روی قسمتی از ریل قرار می‌دهیم. بعد از انجام این کارها نوبت به اتصال برق به بالابرها می‌رسد؛ پس از تامین برق مورد نیاز بالابر، استراکچر را با استفاده از وزنه‌هایی که وزنه‌ی تعادل نام دارند مهار کرده و در نهایت می‌توان از بالابر برای حمل و نقل استفاده کرد.

بهترین بالابر ساختمانی

حال ممکن است سوال پیش بیاید که بهترین بالابر ساختمانی چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد‌؟همانطور که گفته شد، بالابرهای ساختمانی تک فاز قدرت حمل بارهایی با حجم 300 کیلوگرم را دارا می‌باشند. این نوع بالابرها هم طول عمر زیادی دارند و هم دارای راندمان بالایی هستند و علاوه بر آن برای انجام فعالیت‌های لازم جهت حمل و نقل بار، نیاز به انرژی زیادی نیز نخواهند داشت.

کار با این بالابرها با امنیت بسیار بالایی انجام می‌شود و از خطر کمی برخوردار است. این نوع از بالابرها را می‌توان به شکل مستقیم به برق‌های شهری متصل کرد. لذا می‌توان گفت که این نوع بالابرها نسبت به انواع دیگر بالابرهای ساختمانی، طرفداران بیشتری را در بین مردم دارا می‌باشد.

مطالعه کنید :  آیا سقوط آسانسور امکان دارد

 

بالابر ساختمانی کوچک

مسئله‌ی دیگری که برای بررسی ویژگی‌های انواع بالابر ساختمانی باید تحت بررسی قرار گیرد این است که، بالابر ساختمانی کوچک چه نوع بالابری است؟ در واقع بالابرهای ساختمانی تک فاز علاوه بر این که از انواع پراستفاده‌ی بالابرها هستند و در بسیاری از ساختمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود، به عنوان بالابرهای ساختمانی کوچک شناخته می‌شوند.

این نوع بالابرها می‌توانند در ساختمان‌ها بارهای 300 کیلوگرمی را حمل و جابه‌جا کنند. البته باید اشاره کرد که در بیشتر ساختمان‌ها عمدتا نیازی به حمل بارهای بیش از 250 کیلوگرم وجود ندارد و بالابرهای تک فاز می‌توانند برای انجام عمده‌ی کارهای ساختمانی و حمل و نقل و جابه‌جایی مصالح مورد نیاز در هنگام ساختمان‌سازی کارآمد باشند‌.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

مشخصات فنی بالابر ساختمانی

موضوع مهم دیگری که باید تحت بررسی قرار دهیم، مشخصات فنی بالابر ساختمانی است که برای بررسی چیستی و کاربرد بالابرها آگاهی از این مشخصات فنی امری مهم و ضروری به شمار می‌آید. انواع بالابر ساختمانی را می‌توان به بالابرهای 750، 350، 500 و در نهایت بالابر 1000 کیلوگرمی تقسیم‌بندی کرد.

در بالابرهای حمل کننده‌ی وزن‌های بیش از 500 کیلوگرم، لازم است که حتما تکیه گاه بالابر را به شکلی محکم به زمین متصل کرده و جوش داد؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است بالابر کله شود. علاوه بر آن بهتر است که برای این نوع از بالابرها، ترمزی مناسب نصب شود. بالابرهای ساختمانی، عمدتا دارای سرعت حمل بار 21 متر بر دقیقه هستند.

 

وینچ بالابر ساختمانی چیست؟

همانطور که اشاره شد یکی از قطعات اصلی بکار رفته در ساخت انواع بالابر ساختمانی، وینچ است. حال ممکن است سوال شود که وینچ بالابر ساختمانی چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که وظیفه‌ی وینچ بالابر، هدایت و کنترل کردن سیم بکسل بالابر می‌باشد و به نوعی وینچ از پیچ و تاب خوردن سیم بکسل جلوگیری می‌کند.

وینچ یا قرقره به طور معمول با استفاده از فولاد ساخته می‌شود و نوع معمولی وینچ‌ها، توانایی پیچش 40 متر از سیم بکسل را دارا می‌باشند. البته می‌توان وینچ‌هایی که توانایی متراژهای بالاتری از سیم بکسل را دارند نیز، تولید کرد.

 

انواع موتور مورد استفاده در ساخت بالابر ساختمانی

یکی دیگر از مهم‌ترین اجزاء انواع بالابرهای ساختمانی، الکتروموتور بالابر یا همان انواع موتور بالابر ساختمانی می‌باشد. الکتروموتورها در بالابرها، وظیفه‌ی تبدیل نیروهای الکتریکی به نیروهای دورانی را بر عهده دارند.

مطالعه کنید :  آموزش نحوه محاسبه ظرفیت کابین آسانسور

بطور کلی وظیفه‌ی الکتروموتور انواع بالابرها این است که، نیروی محرک بالابر را تامین کنند. نوع الکتروموتور نصب شده بر روی بالابر، با توجه به تک فاز یا سه فاز بودن بالابر و میزان قدرت حمل بار توسط این بالابرها مشخص می‌شود. به عبارت دیگر، الکتروموتوری که بر روی بالابر نصب می‌شود، با توجه به میزان باری که بالابر می‌تواند حمل کند و همچنین ارتفاعی که بالابر را در آن نصب می‌کنند تعیین می‌شود.

قیمت بالابر ساختمانی

 

مسئله‌ی مهم دیگری که باید تحت بررسی قرار دهیم، قیمت بالابر ساختمانی می‌باشد. عوامل متعددی بر روی تعیین قیمت انواع بالابر ساختمانی تاثیر می‌گذارد. از جمله‌ی این عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع بالابرها، نوع بالابر است؛ تک فاز یا سه فاز بودن بالابر و میزان باری که بالابر می‌تواند حمل کند، امری تاثیر گذار در قیمت انواع آن است. از جمله عوامل موثر دیگر در تعیین این قیمت، امنیت کار با بالابر است.

به عبارتی هر چه میزان کیفیت و امنیت کار با بالابرها بیشتر باشد، قیمت بالابر نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ممکن است بیشتر شود. البته برای انجام کارهای ساختمانی با امنیت و کیفیت بالا، لازم است که در هنگام خرید بالابر قیمت آن برای ما امر مهمی نباشد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

فروش بالابر ساختمانی در پارس ایمن بالابر

مجموعه پارس ایمن بالابر که بیش از 12 سال سابقه در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات مختلف ساختمان‌سازی را دارد، می‌تواند خدمات گسترده‌ای همچون فروش بالابر و فروش بالابر ساختمانی و نصب و راه اندازی انواع بالابرها همچون بالابر ساختمانی وینچی را به مشتریان ارائه دهد. علاوه بر آن این مجموعه با داشتن تیمی مجرب و حرفه‌ای می‌تواند به افرادی که خواستار خرید بالابر ساختمانی هستند، مشاوره‌ی لازم را برای آشنایی با ویژگی‌های انواع بالابر ساختمانی ارائه دهد.

ساخت، فروش و نصب انواع بالابر ساختمانی

 

جهت سفارش یا مشاوره با ما تماس بگیرید

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.