معرفی بهترین برند آسانسور در ایران

بهترین-برند-آسانسور-در-ایران

آسانسور های زیادی با برند های مختلف و کیفت های مختلف در کشور ما وجود دارند. به طور کلی از آسانسور ها برای جابه جایی افراد و وسایل در بین طبقات جهت سهولت در انجام کار ها استفاده می کنند. هدف ما در این مقاله بررسی بهترین برند آسانسور در ایران می باشد که با توجه به اطلاعاتی که داده می شود اشخاص راحت تر بتوانند آسانسور مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

تاریخچه آسانسور در ایران

صنعت آسانسور در ایران قدمتی هشتاد ساله دارد. گفته می شود ناصر الدین شاه در کاخ گلستان آسانسور نصب کرده بود که البته مدرکی برای اثبات این گفته وجود ندارد. اما اولین آسانسور در ایران مربوط به پالایشگاه آبادان در دوران حکومت احمدشاه می باشد که البته  اثری از آن ها نیست. در دوران حکومت پهلوی اول اولین آسانسور در ایران در ساختمان هایی مانند باشگاه افسران ستاد ارتش و کتابخانه ملی توسط کارشناسان خارجی و به کمک نسل اول متخصصین صنعت آسانسور ایران نصب و راه اندازی شدند. به طور کلی دوران رشد صنعت آسانسور را باید به دوران حکومت پهلوی دوم از سال 1335 نسبت داد.

ابتدا آسانسورها از خارج از کشور وارد می شدند اما به تدریج شرکت های ایرانی شروع به فروش و نصب آسانسور می کنند و در سال 1345 اولین کارگاه تولید در و کابین آسانسور توسط اوکسن الکسانی با الگو گرفتن از شرکت های اروپایی به وجود می آید. در سال 1350  کلنگ ساخت اولین کارخانه آسانسور سازی در ایران با نام شیندلر در زمینی واقع در شهر صنعتی البرز قزوین زده می شود. در سال 1353 این کارخانه با تولید 400 دستگاه آسانسور تحت لیسانس شیندلر سوئیس به بهره برداری می رسد. همچنین جهت پرورش نیروی متخصص دوره های آموزشی تئوری و عملی برگزار می نماید. امروز دانش آموختگان آن دوره ها از کارآمدترین و باتجربه ترین افراد در صنعت آسانسور هستند. بنابراین از شرکت آسانسورسازی شیندلر به عنوان مادر صنعت آسانسور و بهترین برند آسانسور ایرانی یاد می شود.

همچنین در همین زمان شرکت تسلا تولید قطعات آسانسور را در ایران شروع کرد. در سال 1354 کارخانه تولید آسانسور و پله برقی تحت لیسانس هاوس آلمان در ابهر تاسیس و شروع به تولید کرد و از طرفی شرکت ا.تیس آمریکا در شهر صنعتی ساوه اقدام به برنامه ریزی تاسیس کارخانه کرد.  همچنین در سال 1355 شرکت تولیدی ایران امبربا در شهر صنعتی رشت تحت لیسانس اسپانیا تاسیس و شروع به تولید آسانسور کرد. قبل از انقلاب در کنار شرکت های فوق حدود سی شرکت نصب و فروش آسانسور در ایران تاسیس شدند که برخی نمایندگی فروش آسانسور را در تهران و شهرستان ها دریافت می کنند. اما پس از انقلاب کارشناسان خارجی از ایران می روند و ایران تحریم اقتصادی می شود و واردات قطعات انجام نمی شود. در ادامه به بررسی برند آسانسور ایرانی پس از انقلاب می پردازیم.

برند آسانسور ایرانی

شرکت ایران شیندلر از برندهای معروف آسانسور، با ملی شدن بانک ها توسط وزارت مسکن و شهرسازی دولتی می شود.

✔ شرکت آسانسور و پله برقی ایران که از شرکت های خصوصی بود با تحریم اقتصادی تعطیل می شود.

✔ پروژه اوتیس آمریکا یکی از انواع برند آسانسور تا آن زمان نیمه کاره بود مصادره می شود و توسط وزارت بازرگانی اداره می شود.

✔ شرکت ایران امبربا که توسط بانک صنعت و معدن و سرمایه گذار خصوصی سرمایه گذاری شده بود با خروج سرمایه گذار خصوصی از ایران توسط بانک صنعت و معدن اداره می شود.

✔ پس از انقلاب و شروع جنگ در سال 1359 عملاً آپارتمان سازی تقریباً تعطیل می شود و در نتیجه آسانسور در ایران رو به رکود می رود و چون ایران در این زمان در محاصره اقتصادی بود قطعات مورد نیاز آسانسور در ایران ساخته می شود.

مطالعه کنید :  معرفی انواع فتوسل آسانسور

✔ بعد از جنگ در سال 1367 صنعت ساختمان و به دنیال آن صنعت آسانسور شروع به رشد می کند اما خبری از حضور شرکت هایی که قبل از انقلاب در ایران فعالیت می کردند، نبود و فقط یکی از شرکت ها به نام شرکت ایران شیندلر (تحت لیسانس شیندلر سوئیس) فعال بود.

شرکت فروش و نصب انواع آسانسور پارس ایمن بالابر

فروشنده انواع برند آسانسور در ایران به همراه خدمات پس از فروش و گارانتی

جهت مشاوره یا سفارش با ما تماس بگیرید

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

بهترین برند آسانسور در ایران

ساخت بهترین برند آسانسور در ایران را  شرکت های معتبر آسانسوری که دارای گواهی های معتبر و پروانه عضویت در سندیکای آسانسور هستند انتظار داشت. در ایران انواع آسانسور توسط شرکت های مختلف در حال نصب و راه اندازی می باشد. اما برای انتخاب بهترین شرکت آسانسور در ایران باید با توجه به نیاز به نوع آسانسور و عوامل وابسته به آن، بررسی و تحقیقات لازم را به عمل آورد. تیم تخصصی پارس ایمن الکترونیک با نیرو های متخصص و باتجربه در زمینه نصب و راه اندازی انواع آسانسور آماده عقد قرارداد با مجموعه های تجاری ،اداری ، و مسکونی می باشد. برای مشاوره و استعلام قیمت با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

 

بهترین برند موتور آسانسور در ایران

انتخاب بهترین برند آسانسور در ایران و همچنین بهترن موتور آن نیز همواره برای سازندگان ساختمان مورد توجه بوده است زیرا از قطعات اصلی و مهم سیستم آسانسور است. بسیاری از محققینی که در صنعت آسانسورسازی فعالیت می کنند همواره تلاش می کنند تا کیفیت موتور گیربکس را ارتقا دهند. موتورآسانسورهای زیادی در بازار وجود دارد که هرکدام  دارای معایب و مزایایی هستد.  تقریباً همه موتورهایی که در داخل ساخته شده اند تا حدودی خوب هستند و امتحان خود را پس داده اند. از عواملی که که در مورد موتور آسانسور ایرانی باید در نظر گرفت قیمت موتورهای گیربکس آن است. اگر بخواهیم از لحاظ قیمت موتورهای گیربکس داخلی و وارداتی را با هم مقایسه کنیم قیمت موتورهای داخلی تقریبا نصف قیمت موتورهای گیربکس برندهای معروف آسانسور وارداتی است. از برندهای مطرح موتورهای گیربکس وارداتی می توان موتور آسانسور آلبرتو ساسی ، موتور گیربکس سیکور ایتالیا ،موتور آسانسور مونتاناری ، موتور گیربکس ایتال ، موتور آسانسور جم را نام برد. و برندهای موتور گیربکس داخلی می توان به :موتورهای آسانسور بهران ، موتورهای آسانسور یاران ، موتورهای آسانسور پرگاس ، موتورهای آسانسور الکو ، موتورهای آسانسور الکمپ را نام برد.

بهترین برند آسانسور در ایران، برندهای معروف آسانسور

در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین برند آسانسور در ایران و دنیا و توضیح مختصری در زمینه فعالیت و سوابق آن ها بپردازیم. در این مقاله بر اساس منابع معتبر،  12 شرکت برتر در صنعت آسانسور، پله برقی و راهروی متحرک را انتخاب کردیم که در ادامه برندهای معروف آسانسور را بررسی می کنیم.

 

✔ شرکت اوتیس Otis

این شرکت در سال 1854 در شهر نیویورک توسط Elisha Otis در نمایشگاه کریستال پالاس تاسیس شد. این شرکت قدیمی ترین شرکت تولید آسانسور است. شرکت اوتیس ادعا می کند دارای بالاترین درآمد تولید آسانسور در دنیا است. در حال حاضر این شرکت در بیش از 200 کشور خدمات خود را ارائه می دهد. اوتیس شناخته شده ترین شرکت حمل و نقل است که از جمله پروژه های معروف آن می توان به برج ایفل، ساختمان امپایراستیت، ساختمان مرکز تجارت جهانی، برج های دوقلوی پتروناس، برج خلیفه، هتل دل کورونادو، آسانسور پیزا در برج لیک پوینت و برج اسکایلون، برج وحشت دیزنی لند اشاره کرد.

مطالعه کنید :  بالابر ثابت

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

✔ Express lift

این شرکت از قدیمی ترین شرکت های آسانسور بریتانیا است که زیر مجموعه شرکت بزرگتری به نام  جنرال الکتریک بود و در سال 1917 توسط ادغام جنرال الکتریک و Easton در Northampton انگلیس شروع به فعالیت کرد. در سال 1928  شرکتی دیگر به نام   Smith,Major & Stevens به این شرکت پیوست و در سال 1960 Easton از این شرکت جدا شد و آسانسورهای مخصوص خود را تولید کرد. در سال 1970 در کشور انگلیس در شهر Northampton  از آسانسورهای Express به صورت آزمایشی برای تحقیق و بررسی استفاده شد.

در سال 1995 شرکت Express با شرکت Evans Lifts ادغام شد و محصولات خود را با نام ExpressEvans عرضه کرد . سال های طلایی فعالیت این شرکت از سال 1917 تا 1997 بود که در سال 1997 ExpressEvans توسط شرکت Otis خریداری شد و اکنون به عنوان  زیرمجموعه این شرکت همچنان در زمینه نگهداری، ارائه خدمات، تعمیرات انواع آسانسور و پله برقی در حال فعالیت است. این شرکت با توجه به کیفیت خدمات و نصب و تامین تجهیزات در رده اول در دنیا می باشد.

 

✔ Sigma

آسانسور سیگما در سال 1968 تا 1994 با نام گلد استار شناخته می شد. این شرکت در کشور کره جنوبی فعالیت می کند. در سال 1999 شرکت Otis و  LG Electronics (LG-OTIS) قراردادی منعقد شد و شرکت آسانسور سیگما تاسیس شد. تا سال 2006 این شرکت حدود 53.715 دستگاه آسانسور به کشورهای مختلف جهان صادر کرد و در سال 2009 نشان عالی KOTRA را دریافت کرد. برخی از محصولات این شرکت عبارت است از :

 IRIS

آسانسور IRIS از آسانسورهای بدون موتورخانه است و برای ساختمان های کوتاه تا متوسط مناسب است.

SOLON

SOLON هم از آسانسورهای بدون موتورخانه است که موتور گیرلس آن (PM) است.

 MUSE

MUSE از مدل های شرکت سیگما می باشد که از سیستم آسانسور بدون موتورخانه Gen 2 شرکت Otis الگو گرفته شده است. در این آسانسور از سیستم PULSE استفاده شده که ناظر فعالیت تسمه می باشد و در صورتی که تسمه دچار مشکل شود، هشدار می دهد.

 DI(Distributed Inverter) Elevator

این مدل آسانسور برای ساختمان های با ارتفاع  متوسط و بالا  استفاده می شود که برای اولین بار در سال 1998 به بازار آمریکا عرضه شد.

✔ شرکت میتسوبیشی الکتریک ژاپن Mitsubishi Electric

شرکت میتسوبیشی الکتریک در سال 1921 تاسیس و در سال 1931 شروع به تولید آساسنور و پله برقی کرد.  این شرکت در تولید آسانترین، بلندترین و سریع‌ترین آسانسورهای دو طبقه‌ای جهان رکوردار است. در سال 1980 اولین اولین اینورتر های VVVF آسانسورخود را وارد خط تولید کرد.  اولین پله برقی خمیده در جهان توسط این شرکت در سال 1985 را اختراع شد و  و در   Osaka ژاپن نصب شد . از جمله پروژه های ای شرکت آسانسورهای برج Yokohama ژاپن  که تا سال 2004 از سریعترین آسانسورهای دنیا بود، اشاره کرد.

✔ شرکت شیندلر Schindler

شرکت شیندلر با سابقه ای بیش از 135 سال از بزرگترین تولیدکنندگان آساسنور، پله برقی و پیاده روی متحرک در دنیاست. در سال 1874  این شرکت توسط توسط رابرت شیندلر و ادوارد ویلگر در شهر لوزان سوییس تاسیس شد. این شرکت چندملیتی با  بیش از 1000 شعبه در دنیا دارد و به خاطر همین از بزرگترین سازمان های از لحاظ وسعت محسوب می شود.

شرکت کونه فنلاند Kone

کونه در سال 1910 تأسیس شد و از شرکت خدمات مهندسی فنلاندی است که ساختمان مرکزی آن در شهر اسپو قرار دارد. شرکت کونه با بیش از 800 شعبه ، در بیش از 40 کشور جهان خدمات تولید پله‌های برقی و نصب و خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور را ارائه می دهد. از پروژه های این شرکت می توان به آسانسور پانورامیک ساختمان لیدن هال لندن را نام برد که مسافران را در عرض سی ثانیه به طبقه 45 می برد و افراد می توانند تمام لندن را ببینند.

مطالعه کنید :  بالابر جکی

شرکت تیسن کروپ اسپانیا ThyssenKrupp

این شرکت یک شرکت چند ملیتی است که در سال 1999 تاسیس شد. این شرکت چند ملیتی علاوه بر آسانسور، پله برقی و پیاده روی متحرک تولید می کند. دفاتر اصلی شرکت آسانسور Thyssenkruppدر دویسبرگ و اسن آلمان است. این مجموعه، 670 شرکت زیرمجموعه در سراسر دنیا دارد. تیسن کروپ تنها در اسپانیا که فعالیت اصلی ساخت آسانسور در این کشور متمرکز است 5500 کارمند دارد و  درآمد آن 1٫6 میلیارد یورو می باشد.

 

شرکت فوجی تک ژاپن Fujitec

این شرکت در سال 1984 توسط Shotaro Uchiyama جهت تحقیق و تولید سیستم آسانسور و پله برقی تاسیس شد. ساختمان تحقیق و توسعه فوجی تک در چین در منطقه صنعتی در شانگهای قرار دارد.این  شرکت بعد از میتسوبیشی بزرگترین شرکت ساخت آسانسور در ژاپن است. نیروی کار این شرکت بالغ بر 8000 نفر و درآمد خالص آن 1.5 میلیارد دلار است. شرکت فوجی تک دارای دفاتر رسمی در کشور های آمریکا، ژاپن، شرق آسیا و اروپا می باشد و در مراکز یاد شده شبکه های پیشرفته ی عملیاتی خود را راه اندازی نموده است.

بهترین برند آسانسورمشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

شرکت داور Dover

این شرکت در سال 1995 تاسیس شد و با توجه به رشدی داشت برای شرکت های دیگر رقیبی سرسخت محسوب می شد. شرکت Thyssen آن را خریداری کرد و منجر به ادغام ThyssenDoverشد.اینن شرکت امروزه همچنان با عنوان Rotary Lifts مشغول فعالیت است.دفتر مرکزی این شرکت در ممفیس ایالات متحده قرار دارد که نیروی کار آن بیش از 26000 کارمند است. و از سال 2014 درآمد خالص این شرکت 775 میلیون دلار تخمین زده شده بود.

شرکت هیتاچی ژاپن Hitachi

 این شرکت چند ملیتی در سال 1910 در ژاپن تاسیس شد و بخش عمده درآمد گروه هیتاچی را تامین می کرد. شرکت هیتاچی با 389752 نفر پرسنل به صورت مداوم به  تحقیق در زمینه بهره گیری از تکنولوژی های جدید و  نوآوری در محصولات خود می باشد. از جمله پروژه های این شرکت می توان آسانسوری که در یکی بلندترین برج های جهان با ارتفاع 213 متر اشاره کرد. درآمد این شرکت 116 میلیون دلار می رسد.

بهترین برند آسانسور

شرکت ویتور Wittur

این شرکت یکی از شرکت های آسانسور سازی بدون موتورخانه است که در سال 1968 در آلمان شروع به فعالیت در زمینه آسانسور و قطعات آن کرد. ای شرکت شناخته شده دارای مدیریت قاره ایست که هر کدام از اعضای آن علاوه بر وظایف در شرکت مادر ، وظایف مدیریت ویتور  منطقه ای را نیز بر عهده دارد.

بهترین برند آسانسور

شرکت موولMovel

شرکت موول از شرکت های بزرگ صنعت آسانسور است که در کشور بلاروس واقع شده است.  این شرکت در زمینه ساخت آسانسور و تجهیزات با عملکرد و کیفیت بسیار بالا، 80 درصد محصولات خود را به 40 کشور جهان صادر می کند.

بهترین برند آسانسور

برند آسانسور برج میلاد

برج میلاد با ارتفاع 435 متر ششمین برج بلند تلویزیونی و  مخابراتی جهان است ساختمان پای برج 6 طبقه و 17 هزار متر مربع وسعت دارد. در این سازه 4 آسانسور با ظرفیت 21 نفر  و 6 پله برقی با ظرفیت جابه جایی 900 نفر در ساعت نصب شده است. آسانسورها و پله برقی آن توسط شرکت شیندلر تامین و نصب شده است.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

شرکت فروش و نصب انواع آسانسور پارس ایمن بالابر

فروشنده انواع برند آسانسور در ایران به همراه خدمات پس از فروش و گارانتی

جهت مشاوره یا سفارش با ما تماس بگیرید

5/5 - (25 امتیاز)

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.