معرفی آسانسور ازمیر ترکیه | تاریخی و دیدنی

معرفی-آسانسور-ازمیر-ترکیه

معرفی آسانسور ازمیر ترکیه | تاریخی و دیدنی

اگر بخواهیم به معرفی آسانسور ازمیر ترکیه بپردازیم، می توانیم بگوییم این مکان از جمله بناهای زیبا و بی نظیری است که قدمت زیادی دارد. این بنای تاریخی در سال 1907 میلادی توسط یک تاجر یهودی به نام نازیم لوی ساخته شد.

این آسانسور به گونه‌ای ساخته شده بود که با فشار آب بالا می رفت. قبل از ساخته شدن این آسانسور مردم برای رفتن از ساحل کاراتاش تا بالای تپه مجبور بودند این ارتفاع 51 متری را باگذر از 115 پله طی کنند که این مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کرد.

موقعی که یک اشراف زاده ازخانواده یدیوایدس از این پله ها افتاد و پایش شکست نازیم لوی یک فکر نو و خلاقانه ای به ذهنش خطور کرد و آن ساختن آسانسوری بود که با فشار آب بالا می رفت.

آسانسور ازمیر خیلی مورد توجه مردم شهر قرار گرفت و بسیار محبوب شد به همین علت با گذر زمان امکانات و تجهیزات بیشتری به آن اضافه شد؛ اکنون این بنا دارای رستوران ها و کافه های فراوانی است. این آسانسور زیبا امروزه با پیشرفت علم و صنعت به وسیله نیروی الکترونیکی کار می کند و بنایی منحصر به فردی برای بازدید گردشگران ایجاد کرده است.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

معرفی بنای آسانسور ازمیر

معرفی-بنای-آسانسور-ازمیر-

برای معرفی آسانسور ازمیر ترکیه می توان گفت بنای آن یک بنای تاریخی است که به صورت بسیار خاصی طراحی شده است، این ساختمان زیبا با ارتفاع 51 متر با سبک معماری نئوکلاسیک است که با آجرهای مارسی شکل تزئین شده است.

در پشت بام این بنا یک رستوران بسیار جذاب قرار دارد که تنوع غذایی زیادی دارد و انواع غذاهای ترکی در آن سرو می شود. این رستوان مشرف بر فضای دیدنی و چشم نواز ازمیر است و از این نقطه می توان شهر زیبای ازمیر را تماشا کرد.

مطالعه کنید :  راهنمای خرید آسانسور برای خانه دوبلکس

آسانسور ازمیر سه در چوبی برای ورود داشته و در بین مسیر پنجره هایی دارد که می توان زیبایی ازمیر را تماشا کرد. جالب است بدانید برای بازدید از این مکان تاریخی هیچ هزینه ای از گردشگران دریافت نمی شود.

 

ساختمان آسانسور ازمیر 

ساختمان-آسانسور-ازمیر 

ساختمان آسانسور ازمیر یک بنای عمومی برای اتصال دو جاده ساحلی و محله رفعت پاشا است که دارای اختلاف 51 متری هستند. در سال 1907 ساختمان آسانسور ازمیر راه‌اندازی شد که این آسانسور تنها با نیروی فشار آب حرکت می کرد.

در بالای این بنای تاریخی یک رستوران بی نظیر وجود دارد که انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و فرانسوی عرضه می شود و مسافران زیادی را برای سرو غذا به این رستوران می کشاند. غذاهای معروف ترکیه که طعم بسیار خوشمزه ای ادارند در این رستوران تهیه می شوند و مشتریان بسیار زیادی دارند.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

تاریخچه ساختمان آسانسور ازمیر   

تاریخچه بنای آسانسور ازمیر به سال 1907 برمی گردد و حدود یک قرن قدمت دارد. این ساختمان قدیمی در طول تاریخ  تخریب شده بود و در سال 1985 بازسازی شد و برای بار دوم در سال 1993 بازسازی و ترمیم شد. ساختمان این آسانسور شکل امروزی خود را مدیون این بازسازی‌ها است.

آسانسور ازمیر در دهه 40 محل زندگی هنرمند و موسیقی دان مشهور ترکیه بود این هنرمند داریو مورنو نام داشت که بعدها خیابان منتهی به آن به نام وی تغییر کرد و اسم خیابان داریو نام گرفت.

آسانسور ازمیر در میدان کاراتاش بنا شده است این میدان یکی از جاذبه های مهم گردشگردی شهر ازمیر محسوب می شود. آسانسور قدیمی در اوایل ساخت خود برای بالا رفتن و پایین آمدن از نیروی فشار آب بهره می گرفت اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این جابه جایی به وسیله نیروی الکتریکی انجام می پذیرد.

مطالعه کنید :  آسانسور چیست

 

معماری ساختمان آسانسور ازمیر

معماری-ساختمان-آسانسور-ازمیر

این ساختمان منحصر به فرد که به سبک زیبایی طراحی شده مانند یک برج زیبا در شهر ازمیر خود نمایی می کند.این مکان از دور مانند ستاره شهر شناخته می‌شود و از فاصله نزدیک نیز به عنوان یک مکان تفریحی و توریستی میزبان افراد بسیاری است. با توجه به ارتفاع 51 متری این ساختمان از آن به عنوان یک برج یاد می شود که می توان از بالای این برج بلند به نمای دل‌انگیز شهر ازمیر نگاه کرد و یک منظره زیبا را در ذهن خود ثبت کرد.

ورودی این بنا دارای 3 در چوبی است که در کنار طاق وسط ان یک در بزرگ نیز وجود دارد. همچنین در بدنه آن ساختمان زیبا چندین پنجره وجود دارد که می توان از این پنجره ها منظره این شهر زیبا را تماشا کرد.

 

زیبایی های اطراف ساختمان آسانسور ازمیر   

در بالای این بنای تاریخی یک رستوران بی نظیر وجود دارد که انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و فرانسوی عرضه می شود و مسافران زیادی را برای سرو غذا به این رستوران می کشاند. غذاهای معروف ترکیه که طعم بسیار خوشمزه ای ادارند در این رستوران تهیه می شوند و مشتریان بسیار زیادی دارند.

در کنار این بنای زیبا، ساختمان های قدیمی دیده می شوند که به سبک ایتالیایی ساخته شده اند و زیبایی باور نکردنی به این محیط داده اند. محله های کنار ساختمان آسانسور ازمیر دارای سنگ‌فرش زیبایی هستند که پیاده‌روی در این محیط زیبا را دلپذیر می کند. بزرگترین کلیسای ازمیر نیز در کنار این ساختمان تاریخی  قرار دارد.

مطالعه کنید :  آسانسور وینچی

در نزدیکی این بنای تاریخی رستوران ها و کافی شاپ های زیبایی ساخته شده اند که این محل را به محلی توریستی و تفریحی تبدیل کرده است. امروزه بسیاری از مسافران و توریستان در سفر خود به این مکان می آیند. همچنین افراد محلی بسیاری به معرفی آسانسور ازمیر ترکیه می پردازند و به توریستان در هنگام بازدید کمک شایانی می کنند.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

سخن اخر

باپیشرفت علم و تکنولوژی آسانسور دیگر با فشار آب کار نمی کند و با استفاده از نیروی الکترونیکی برای جا به جایی افراد استفاده می شود. همچنین آسانسور صرفا فقط برای ارتفاع و فاصله های بلند استفاده نمی شود و در فاصله های کوتاه تری مثل اسانسور خانگی یا برای مغازه ها و فروشگاه ها نیز استفاده می گردد.

همچنین با پیشرفت صنعت علاوه بر استفاده از آسانسور ، استفاده از بالابر پله یا انواع بالابر نیز به سهولت زندگی و جا به جایی افراد کمک شایانی کرده است.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.