آیا می دانید بهترین برند موتور آسانسور کدام است ؟

آیا-می-دانید-بهترین-برند-موتور-آسانسور-کدام-است

اصلی ترین نگرانی های شرکت های نصب آسانسور و یا پیمانکار ساختمان، انتخاب برند موتور آسانسور است. لازمه داشتن یک آسانسور با بازدهی و کارایی بالا، کیفیت موتور و تهیه آن از یک کمپانی معتبر است. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع برند یا مارک های موتور آسانسور صحبت کنیم.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

موتور آسانسور چیست؟

موتور، یکی از قطعات حساس در آسانسور است که نیروی لازم را برای جا به جایی تامین می کند. انواع مختلفی از موتورهای آسانسور از نوع خارجی و داخلی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها کیفیت و قیمت خاص خود را دارند. انواع موتور آسانسور عبارتند از : گیربکسی و گیرلسی.

موتور گیربکسی

موتورهای گیربکسی قدرت کم و اما سرعت چرخش زیادی دارند. در این نوع موتوها نیروی محرکه از سمت موتور به قرقره انتقال می یابند و به محض وارد شدن برق به موتور روتور در سیم پیچ شروع به چرخش می کند. ابتدا این چرخش میله گیربکس و در نهایت دنده های گیربکس را نیز به چرخش می اندازد.

در آخر هم فلکه گیربکس تکان می خورد و سیم بکسل بالابر را به سمت بالا می کشد. به این ترتیب آسانسور بین طبقات جابه جا می شود.

موتور گیرلس

موتورهای آسانسور گیرلس حجم کوچکتر و نصب آسان تری دارند. دور موتور در این موتورهای با اندازه 150 دو در دقیقه است. برای همین صدای کمی ایجاد می کند. این موتورها نسبت به موتورهای گیربکسی برق بیشتری مصرف می کنند؛ اما بازدهی زیادی دارند. موتور گیرلس آسانسور به روغن کاری نیاز ندارند.

بهترین مارک موتور گیرلس آسانسور، شروع و توقف بسیار نرمی دارند و برای همین کسانی که سوار آسانسور می شوند راحتی بیشتر و سفر مطمئن تری را تجربه می کنند. یکی دیگر از مزایای این موتورها طول عمر بالای آن ها و بی نیازی به موتورخانه می باشد.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

بهترین مارک موتور آسانسور کدام است ؟

بر طبق نظر بیشتر کارشناسان و مهندسین موتورهای ساخته شده توسط کشور ایتالیا یکی از مرغوب ترین برندها هستند که هر کدام از این برندهای ایتالیایی با هم دیگر رقابت می کنند. موتور گیربکس آلبرتوساسی ساخت ایتالیا و موتور گیرلس زیلابگ ساخت آلمان از بهترین برندهای موتور آسانسور به شمار می روند که دارای توان و قدرت استارت و همچنین طول عمر بالایی هستند.

مطالعه کنید :  ویژگی های بالابر ثابت باری

در ادامه به معرفی بهترین برند موتور آسانسور خارجی می پردازیم.

 

موتور آسانسورهای خارجی

شرکت های مشهوری چون آلبرتوساسی، ایتال و مونتاناری ، سیکور، جز سازندگان مطرح بهترین مارک موتور آسانسور در کل دنیا هستند. این شرکت ها با استفاده از بروز ترین فناوری های روز دنیا و تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و مدرن توانسته اند جایگاه خوبی میان رقبای خود در کشورهای دیگر پیدا کنند.

آلمان، اسپانیا، چین و ترکیه هم در این بازار رقابت با یکدیگر و با همتایان ایتالیایی خود به رقابت می پردازند تا بتوانند بهترین کیفیت موتور آسانسور را ارائه دهند.

موتور آسانسور زیلابگ

این موتور ساخت آلمان به نسبت به برندهای دیگر قیمت بیشتری دارد. زیلابگ آلمان به عنوان بهترین مارک موتور گیرلس آسانسور شناخته می شود.

یکی از دلایل محبوبیت برند زیلابگ نصب آسان موتور در موتور خانه و یا بدون موتور خانه است. هم چنین درایو و اینورتر تخصصی وجه تمایز موتورهای دیگر می باشد. حرکت نرم و آرام آسانسور و مونتاژی بودن ترمزهای موتور آن از نکات اصلی در خصوص این برند مطرح آلمانی است.

موتور آسانسور آلبرتوساسی

آلبرتوساسی یکی از قدیمی ترین موتورهای واراداتی به ایران است که جز محبوب ترین برندهای ایتالیایی در خصوص موتور آسانسور است. کیفیت بی نظیر این برند باعث شده است که در سال، تعداد بی شماری از این موتور در بازارهای ایرانی به فروش برسد. پارس ایمن بالابر در زمینه فروش آسانسور جز بهترین مجموعه عا در کلان شهر تهران می باشد.

موتور آسانسور هوبر

برند هومر یک برند دیگر مطرح ایتالیایی است که به دلیل نرمی لرزش کم و کم مصرف بودن و بدون نیاز به تخصیص فضای ساختمان جز محبوب ترین برندهای ایتالیایی به شمار می رود

موتور آسانسور سیکور ساخت ایتالیا

این برند ایتالیایی موتور آسانسور با نام موتور الکمپ در ایران شناخته می شود. موتور آسانسور گیرلسی سیکور جز موتورهای وارداتی محسوب می شود و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب توانسته است در بین پیمانکاران و شرکت های نصب آسانسور طرفداران زیادی پیدا کند.

یک نکته در خصوص خرید موتور سیکور ایتالیا این است که در هنگام خرید موتور آسانسور حتما به برچشم اصالت کالا دقت کنید.

مطالعه کنید :  معرفی و بررسی انواع بالابر ساختمانی

موتور آسانسور ایتال ساخت ایتالیا

برند ایتال یکی از معتبرترین برندهای ایتالیایی در ساخت موتور آسانسور است. این موتور در توان های 5.5 تا 7.3 کیلو وات در بازار ایران به فروش می رسد. البته با یاتاقان و بدون یاتاقان طراحی می شود و جز پرفروش ترین برندهای موتور آسانسور است.

موتور آسانسور مونتاناری ایتالیا

این برند در سال 1970 در شهر مودنا ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد. این موتور آسانسور جز قدیمی ترین موتورهای آسانسور محسوب می شود که در ایران طرفداران خاص خود را دارد و در سطح بی المللی از کیفیت خوبی برخوردار است.

موتور آسانسور آرکل ترکیه

این شرکت در سال 2006 توانسته است اولین موتور آسانسور را طراحی و تولید و به بازار معرفی کند. این برند ترکیه ای در خیلی از کشورها صادر می شود و کیفیت خوبی دارد. در ادامه به معرفی بهترین موتور آسانسور در بازار ایران در سال 1400 می پردازیم.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

بهترین برند موتور آسانسور ایرانی

باید به این نکته اشاره کنیم که برند های موتور آسانسور با نام های خارجی در محصولات ایرانی به کار برده می شود. این برندهای موتور آسانسور یا به صورت مونتاژ شده یا تقلید شده از نمونه های خارجی هستند. پس در هنگام خرید به کشور سازنده و اصالت محصول توجه کنید.

موتور آسانسور بهران، الکو و فرشباف و کوپل برندهای ایرانی است که توانسته اند کیفیت قابل قبولی در مقایسه با برندهای خارجی ارائه دهند.

البته قطعات برخی موتورهای آسانسور ایرانی در ایران ساخته نمی شوند و فقط مونتاژ آن ها در ایران انجام می شود.

موتور آسانسور بهران ایرانی

این برند یکی از بدعت گذاران و پیشتازان تولید قطعات آسانسور و برند آسانسور است. حرکت نرم و بدون لغزش و شوک الکتریکی از مزایای این موتور ایرانی باکیفیت است. برای همین توانسته است با قیمت مناسب با نمونه های خارجی رقابت کند.

موتور آسانسور IR10 و IR20 کوپل

شرکت کوپل نمایندگی شرکت سیکور ایتالیا در ایران را دارد و توانسته است فعالیت خود را به شکل قابل توجهی گسترش دهد.

کارخانه صنعتی مبارکه اصفهان که در زمینه ساخت موتور آسانسور فعالیت می کند با جلب همکاری شرکت ویتور و موافقت از وزارت صنایع توانسته محبوبیت خاصی بین خریداران خود به دست بیاورد و کیفیت خوبی را ارائه می دهد.

مطالعه کنید :  علت خرابی آسانسورها و راه حل رفع آنها

موتورهای IR10 و IR20

این موتورها محصول مشترک شرکت کوپل ایرانی و پریمو هندی است و تحت تکنولوژی که PRIMO ایتالیا طراحی شده است. این موتورهای با کیفیت و برترین موتورهای محسوب می شود Kouple IR10 Kouple IR20 که به شکل SKD از هند به ایران وارد می شود. در ایران به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مونتاژ می شود.

موتور آسانسور ایرانی الکو

این شرکت توانسته است با الهام از برندهای ساسی و سیکور موتور کاملا ایرانی بسازد و به بازار معرفی کند.

شرکت الکترو بالابر کوشا یا به اختصار الکو توانسته است گواهی نامه ISO9001 را از آن خود کند. این موتور ایرانی توانسته است پیمانکاران و شرکت های صنعت آسانسور سازی را به خود جلب کند و بیشترین میزان رضایت مندی را به دست بیاورد.

موتور آسانسور فرشباف

یکی از مزیت های این موتورها که با الهام از برندهای ساسی و ایتال و سیکور تولید شده‌اند این است که قیمت بسیار کمی نسبت به سایر برندهای ایرانی دارد. بنابراین در بین افراد و پیمانکاران طرفداران زیادی به دست آورده است.

موتور آسانسور وبر (WEBER)

شرکت پاک صنعت خودرو این موتورهای را در سال 1397 به عنوان تجاری وبر طراحی و به بازار معرفی کرده است. این شرکت توانسته است کیفیت قابل قبولی ارائه دهد و هم چنین قیمت مناسبی دارد و موفق به اخذ نشان CE شده است.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

قیمت بهترین برند موتور آسانسور

قیمت موتور آسانسور به عواملی مختلفی مانند :سرعت موتور ارتفاع بالابر ظرفیت آن و مقدار مصرف نیروی لازم وابسته است.

قیمت بهترین برند موتور آسانسور از سایر موتورها بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر است. البته در حال حاضر موتور های ایتالیایی از نظر اقتصادی بالاترین قیمت را دارند. چون قیمت تمامی این موتورها بر اساس نوسانات ارز محاسبه می شود.

مشاوره پارس ایمن بالابر تلفن:02142230000

نمایندگی فروش انواع موتور آسانسور

شرکت پارس ایمن بالابر یکی از بهترین و معتبرترین نمایندگی در ایران است که موتور آسانسور باکیفیت را با گارانتی به فروش می رساند. ما بهترین برند موتور آسانسور را با بیشترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهیم.

4.5/5 - (65 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.